Na przestrzeni dziejów obrazy i opowieści odgrywały kluczową rolę w uzyskiwaniu długotrwałej kontroli lub wpływu na społeczeństwa i kultury. Urzekające i urzekające właściwości opowiadania historii i tworzenia mitów poprzez baśnie, poezję i dramat okazały się skuteczną metodą kształtowania opinii publicznej przez wieki.
W starożytnej Grecji Platon dostrzegł to samo, gdy zaobserwował czarujące zdolności i alchemiczne moce poetów i retorów w sercach i umysłach greckich obywateli. Ci sami gawędziarze i "twórcy obrazów" istnieli w Persji, Babilonie i niezliczonych innych imperiach.
Wraz z nadejściem Hollywood i srebrnego ekranu, ta alchemiczna tradycja poetów i kapłaństwa nabrała nowych wymiarów magicznych.
Poniżej znajduje się skrócona wersja artykułu "Hollywood, Predictive Programming and You: Are We Living in a Science Fiction Movie?" autorstwa Davida Gosselina, pierwotnie opublikowanego przez Canadian Patriot. David Gosselin jest poetą, badaczem i tłumaczem mieszkającym w Montrealu w Kanadzie. Jest redaktorem naczelnym The Chained Muse.
Odsuwanie kurtyny
Niedawne rewelacje na temat powiązań świata sztuki i kompleksu przemysłu rozrywkowego z agencjami wywiadowczymi wzbudziły zainteresowanie tajemnicami ukrytymi za hollywoodzką kurtyną.
We współczesnym opowiadaniu nowe obrazy są jak cienie rzucane na ściany jaskini "srebrnego ekranu". Branże te i związane z nimi serwisy streamingowe online mogą pochwalić się wieloma "dobrymi filmami" z fascynującymi fabułami, dialogami, fabułami i rozwojem postaci – wiele z nich zasadniczo respektuje formalne zasady klasycznej poetyki Arystotelesa. Ale wpływ filmów na zbiorową wyobraźnię to temat o mniejszym znaczeniu. Różne filmy przedstawiały różne przesłania z różnym stopniem subtelności.
Dalsza lektura: Wpuszczanie poetów do Republiki: ponowna wizyta w wojnie Platona z opinią publiczną, David Gosselin, 27 listopada 2023 r.
Jedną ze sprytnych, ukrytych technik hipnotycznych stosowanych w tych formach fikcji jest "torowanie". Ludzie mogą być przygotowani, obserwując, jak inni przeżywają doświadczenia, na przykład w filmach, co pozwala im odciąć się od własnego życia i zanurzyć się w nowych narracjach. Doprowadziło to do powstania ogromnego przemysłu primingowego, który oferuje ludziom różne scenariusze i dystopijne przyszłości. Ale wszyscy wiedzą, że to tylko fikcja.
Na przykład w najnowszym "Mission Impossible: Dead Reckoning I" nieuczciwy podmiot sztucznej inteligencji ("AI") przejmuje kontrolę nad światem. Wykorzystuje ludzi jako swoich awatarów do odgrywania różnych gier i scenariuszy. Nikt nie jest pewien, kto lub co jest prawdziwe, i istnieje wiele możliwości, ale wszyscy są przekonani, że muszą grać w tę grę, zasadniczo odkładając kwestię większej rzeczywistości do "Bytu".
Brzmi dziwnie znajomo?
Pośród masowego zamieszania w filmie pojawia się powtarzający się motyw i zaklęcie: Nic nie jest prawdziwe. Rzeczywistość jest niemożliwa do rozpoznania; publiczność musi oddać swoje zdolności rozumowania wszechwiedzącemu bytowi AI.
Tutaj widzimy nowoczesne techniki hipnotyczne, które pozwalają wiadomości lub poleceniu zatopić się w podświadomym umyśle. Technika ta polega na tworzeniu tego, co wiodący na świecie hipnotyzer i współtwórca programowania neurolingwistycznego ("NLP") Richard Bandler nazywa stanem "delikatnego splątania".
Zalewając świadomy umysł szczegółami w zagmatwany, ale zręczny sposób, świadomy umysł jest przytłoczony, tak że podświadomy umysł jest teraz otwarty i gotowy na przyjęcie nowych "informacji". Innymi słowy, jasny komunikat jest osadzony i przekazywany za pomocą zagnieżdżonych mylących stwierdzeń.
Bandler nazywa to "układaniem rzeczywistości", co często wiąże się z opowiadaniem historii w opowieści, w opowieści, w opowieści. Mówca lub narracja mogą sugerować jedno, ale potem mieć na myśli coś innego lub coś zupełnie przeciwnego.
Mówca może mówić o jednej rzeczy, a potem mówić o innej. To, które szczegóły należą do której historii, pozostaje niejasne na poziomie świadomym, ale przy odpowiednim "zagnieżdżeniu" i "sekwencjonowaniu" słuchacze pozostają z zestawem instrukcji, które mogą naturalnie wykonać na poziomie nieświadomym.
Bandler był uczniem antropologa i socjologa znanego z CIA MK-Ultra, Gregory'ego Batesona.
Oprócz przeprowadzania eksperymentów na ofiarach szoku postrzałowego i traumy z użyciem LSD dla programów CIA MK-Ultra w szpitalu Menlo Park VA, Bateson wykładał również na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Cruz, gdzie zachęcał Bandlera do podjęcia projektu hipnozy i rozwinięcia hipnozy w kompletny i sformalizowany system. Dzięki współpracy z Johnem Grinderem, który również uczył Bandlera w Santa Cruz, rezultatem było stworzenie NLP, którego spostrzeżenia zostały gruntownie zaadaptowane i zintegrowane z nowoczesnym przekazem publicznym, rozrywką i światem "samopomocy" na całym Zachodzie.
Nic dziwnego, że te same techniki hipnozy i struktury narracyjnej, które pojawiają się w interesujący sposób w Mission Impossible, mają niesamowite i dziwne podobieństwo do dzisiejszego dyskursu na temat roli sztucznej inteligencji w kształtowaniu procesu decyzyjnego dla całej rasy ludzkiej.
Weźmy pod uwagę niedawną dyskusję, w której guru Światowego Forum Ekonomicznego Yuval Hariri ostrzegł, że opinia publiczna powinna przygotować się na zbliżające się przejęcie władzy przez sztuczną inteligencję.
Czy przyszłość ludzkości będzie teraz kierowana przez sztuczną inteligencję? Czy jest to film, rzeczywistość, czy po prostu najnowszy przykład programowania predykcyjnego przez magików stojących za wieloma najpopularniejszymi historiami "science-fiction"?
Fikcyjne historie mogą być wykorzystywane do przygotowania publiczności lub wywołania odmiennych stanów. Ale co się stanie, gdy poprosimy tych samych odbiorców, aby wyobrazili sobie zdrowszą, alternatywną przyszłość?
I tu "magia" filmów staje się być może jaśniejsza.
To tylko fikcja
Czołowy wśród gatunków kształtujących 20Th Wiekowe hollywoodzkie "malowidła naskalne" to świat tak zwanego science-fiction. Nowy gatunek magicznych obrazów został stworzony przez praktyków, z których kilku miało powiązania z wywiadem wojskowym i powiązanymi agencjami.
Weźmy przykład H.G. Wellsa, ojca współczesnej fantastyki naukowej. Wells okazał się jednym z najbardziej otwartych umysłów na rzecz rządu światowego, kontroli populacji i globalnych programów eugenicznych na początku lat 20Th stulecie.
Wells był również jednym z czołowych umysłów w kręgach fabiańskich socjalistów i elity brytyjskiej inteligencji literackiej, w tym lorda Bertranda Russella, Bernarda Shawa, D.H. Lawrence'a i wielu popularnych pisarzy. Wszyscy byli oddani globalnej eugenice, rządowi światowemu i ustanowieniu nowoczesnego liberalnego porządku imperialnego, lub, jak nazwał go kiedyś Wells, nowego "liberalnego faszyzmu".
Od "Wojny światów" i "Wehikułu czasu" po "Wyspę doktora Moreau" i "Świat wyzwolony", Wells nieustannie przewidywał i na nowo wyobrażał sobie przyszłość ludzkości.
U podstaw zarówno jego fikcji, jak i literatury faktu leżała idea potrzeby istnienia rasy ludzkiej pod ścisłą kontrolą naukowego kapłaństwa, które przewodniczyłoby nowej światowej religii eugeniki i globalnemu rządowi odpowiedzialnemu za selektywną hodowlę ludzi. Czasami hodowla kończyła się katastrofą, jak na Wyspie doktora Moreau; czasami wynalazki zawarte w jego "fikcyjnych" dziełach prowadziły niemal do wyginięcia i torowały drogę do globalnego zarządzania, jak w Świecie wyzwolonym; ale na każdym kroku Wells pobudzał wyobraźnię i oferował nowe spojrzenie na świat pod przykrywką "fikcji".
Obcy w obcym i obcym kraju
Większość popularnych i katalitycznych opowieści science fiction od czasów Wellsa pochodziła z tego samego małego plemienia niezbyt zawoalowanych lucyferian. Weźmy przypadek Franka Herberta, L. Rona Hubbarda i Roberta Heinleina.
Jak czytamy w artykule opublikowanym w "New Republic" zatytułowanym "Charles Manson's Science Fiction Roots: How L. Ron Hubbard and Robert Heinlein Influence a Murderous Cult", ich prace doprowadzą do wszelkiego rodzaju prawdy historycznej, która jest dziwniejsza niż fikcyjne wydarzenia.
Heinlein napisał powieść science fiction "Stranger in a Strange Land" (1961), a Hubbard napisał poradnik "Dianetics: The Modern Science of Mental Health" (1950).
Stranger in a Strange Land opowiada historię urodzonego na Marsie mesjasza, który głosi doktrynę wolnej miłości, prowadzącą do powstania religii, której wyznawców łączy rytualne dzielenie się wodą i intensywna empatia. Dianetyka posłużyła później jako podstawa religii Hubbarda, scjentologii.
Herbert, Heinlein i Hubbard pisali dla tej samej pionierskiej publikacji science fiction, Astounding Science-Fiction. Magazyn był nadzorowany przez redaktora Johna Campbella, autora noweli science fiction "Who Goes There?" Nowela Campbella została zaadaptowana jako scenariusz do filmu "The Thing", który opowiada historię zmiennokształtnego kosmity-zabójcy, który może naśladować i naśladować każdego innego człowieka lub formę życia, co prowadzi do masowej paranoi i śmierci wśród ludzi uwięzionych w arktycznej bazie badawczej.
Ale jaki był cel tych wszystkich pisarzy? Jak wyjaśnia autor The New Republic, w artykule:
Artykuł opowiada o osobliwych sposobach, w jakie niepiśmienny przestępca Charles Manson, który nie mógł nic poradzić na to, że znalazł się z powrotem w więzieniu bez względu na to, co zrobił, w magiczny sposób zdołał stworzyć nowy rodzaj rodziny, niesławnie nazwany "Rodziną".
To wszystko może być czystym zbiegiem okoliczności, ale sam Heinlein również lubił tworzyć i nadzorować swój własny kult wolnej miłości:
Podobnie jak Heinlein czy Manson, Hubbard również miał słabość do tworzenia własnego kultu. Jak ujawnił jego syn, sam Hubbard wierzył, że jest dosłowną reinkarnacją Lucyfera. Nauka o dianetyce, która stworzyła podstawę kontrolującego Hollywood kultu znanego jako scjentologia, była oryginalnym przewodnikiem "samopomocy", rzekomo oferującym człowiekowi środki do osiągnięcia jego w pełni samorealizującego się ja.
Niezależnie od tego, czy oznaczało to wykonywanie wszystkich własnych filmowych wyczynów kaskaderskich, takich jak w pełni samorealizujący się niedoszły agent tajnych operacji, taki jak Tom Cruise, tworzenie własnej nowej religii, aby odblokować ukryty "ludzki potencjał" osób o wysokich wynikach, takich jak sam Hubbard, czy malowanie sztuczną krwią dziecka i wypisywanie na ścianach przepisów na gotowanie duchów, aby rzucić wyzwanie "ograniczeniom" istot ludzkich i sztuki performansu, takiej jak Marina Abramovicświat "samopomocy" znalazł się w centrum wysiłków zmierzających do zmiany tego, czym jest wizerunek pełnej, zdrowej i szczęśliwej istoty ludzkiej.
Pod wieloma względami ruch "samopomocy" był kluczowym koniem trojańskim, który pomógł przemodelować i ponownie wyśrodkować zachodnią cywilizację z zdrowego obrazu siebie stworzonego na unikalny obraz Boga do jawnego uwielbienia jaźni, bez żadnego kontekstu lub wyższego pojęcia prawa naturalnego istniejącego poza realizacją czyjejś absolutnej woli.
Dalsza lektura: Poznaj artystów stojących za artystami: od drzwi i Crowleya po Lady Gagę i Abramović, David Gosselin, 12 grudnia 2023 r.
Hubbard i Heinlein byli emerytowanymi oficerami marynarki wojennej USA i obaj byli związani z satanistyczną lożą Agape Ordo Templi Orientis, prowadzoną niegdyś przez samego satanistycznego "człowieka bestię", Aleistera Crowleya.
Niestety, co najmniej dwóch z trzech autorów "zdumiewającej fantastyki naukowej" podzielało tę samą zasadniczą etykę lucyferiańsko-futurystyczną na różne sposoby. Od "wolnej miłości" po "samopomoc", science fiction służyło jako sprytny sposób na szerzenie tego nowego etosu dla nowego rodzaju odważnej, nieustraszonej, samorealizującej się ludzkości, która była gotowa odblokować swój głębszy, ukryty "ludzki potencjał".
Ostatnim z tria "zdumiewającego science fiction" był Herbert, autor serii Diuna, która w 2024 roku wciąż kręci nowe hity.
We wszystkich przypadkach Herbert, Heinlein i Hubbard prezentowali własne, ale uzupełniające się spojrzenie na ludzką naturę, zawsze zawoalowane w formie zabawnych, pełnych akcji historii.
W tym momencie rozumiemy, że ta historia jest wystarczająco dziwna, ale staje się coraz dziwniejsza i dziwniejsza. Dlaczego więc teraz przestać? W książce Davida McGowana "Weird Scenes Inside the Canyon" autor opisuje genezę tak zwanego pokolenia "Pokoju i Miłości" w Laurel Canyon, któremu udaje się powiązać z naszą historią w inny sposób prawdy jest dziwniejszy niż fikcja. Jak pisze McGowan:
Heinlein, emerytowany oficer marynarki wojennej, podobnie jak Hubbard, mieszkał w pobliżu tajnej placówki wojskowej (wyposażonej w wiele studiów filmowych), tajnego Lookout Mountain Laboratory, z widokiem na Laurel Canyon, gdzie miały się urodzić dzieci-kwiaty. Do dziś niewiele wiadomo o tym ściśle tajnym Górskim Laboratorium Widokowym.
Ale dzięki McGowan wiemy, że:
Jeśli nie możesz obejrzeć powyższego filmu na Rumble, możesz go obejrzeć na YouTube TUTAJ.
McGowan wymienia różnych ojców założycieli sceny rockowo-hipisowskiej, którzy inspirowali się i rozpowszechniali przesłanie "wolnej miłości" Heinleina i spółki, w tym Davida Crosby'ego i Franka Zappę, którzy byli zagorzałymi prawicowcami i potomkami rodzin związanych z establishmentem lub kompleksem wojskowo-przemysłowym, a mimo to poprowadzili hipisowski ruch flower power w erę seksu. narkotyki i rock'n'roll.
Jeśli chodzi o sam Stranger in a Strange Land, stał się on inspiracją dla własnego kultu, a wiele zespołów używało tego samego tytułu do własnych muzycznych portretów, w tym Iron Maiden i Thirty Seconds to Mars.
Nasuwa się pytanie: jeśli celem tych opowieści lub pieśni było przedstawienie szczególnego spojrzenia na człowieka owiniętego magiczną zasłoną "fikcji" i "rozrywki", to ile innych dzieł sztuki zostało dziś wykorzystanych w podobny sposób lub do podobnych celów?
Nie powinniśmy zapominać o czarującej mocy, jaką wywiera na nas poezja i jej sztuki siostrzane, ani nie powinniśmy lekceważyć czarującej mocy jej adeptów magii. Podobnie jak Platon, możemy bardzo lubić powieść, film lub opowieść, ale zawsze musimy strzec się magów za kurtyną, aby nie pozwolić im tworzyć dla nas rzeczywistości.
Postępujmy więc ostrożnie, aby nie zagrać niewłaściwego filmu lub nie odkryć rzeczywistości, której magowie, szamani i czarodzieje woleliby, abyśmy nie widzieli. Prawdę mówiąc, nasza rzeczywista rzeczywistość jest tą, którą współczesna magia zbyt często ukrywała, ale którą najwspanialsze historie ludzkości zawsze nieuchronnie ujawnią.
Cytowane prace
- Bandler, Ryszard. Przewodnik Richarda Bandlera po tworzeniu transu: Jak wykorzystać moc hipnozy, aby zainicjować bezwysiłkową i trwałą zmianę. Health Communications, Inc (2008).
- Carey, John. Intelektualiści i masy: duma i uprzedzenie inteligencji literackiej 1880-1939. Academy Chicago Publishers (2002).
- McGowan, David. Dziwne sceny w kanionie: Laurel Canyon, Covert Ops i mroczne serce hipisowskiego snu. HeadPress (2014).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz