Reklamodawcy planują zastosować techniki "dream-hacking" w celu promowania marek. Niedawny esej naukowców z Harvard University, University of Montreal i Massachusetts Institute of Technology (MIT) w Aeon Mag mówi, że około 77 procent wszystkich marketerów i reklamodawców planuje skorzystać ze strategii w ciągu najbliższych trzech lat.
Esej skupił się na najnowszej kampanii marketingowej piwa Molson Coors, w której firma rozdawała darmowe piwa ludziom w zamian za udział w "badaniu inkubacji snów".
Uczestnicy badania snów musieli obejrzeć krótki film marketingowy, który pokazywał mówiące ryby, hipnotyczne wizualizacje, górskie krajobrazy i tańczące puszki po piwie wyglądające jak coś z dzikiej wycieczki PCP. W teledysku wystąpiła również gwiazda One Direction Zayne Malik, który zasnął podczas oglądania filmu na Instagramie.
"Znajdujemy się teraz na bardzo śliskim zboczu. To, dokąd zjeżdżamy i z jaką prędkością, zależy od tego, jakie działania zdecydujemy się podjąć, aby chronić nasze marzenia "- stwierdzili naukowcy w eseju Aeon Mag.
Naukowcy powiedzieli dalej, że są "zdumieni brakiem publicznego oburzenia z powodu samej idei infiltracji naszych nocnych snów, na wielką skalę, przez korporacyjnych reklamodawców", dodając, że to, co kiedyś było "science fiction", teraz stało się rzeczywistością.
Analitycy przewidują, że procedura zostanie nałożona w taki sam sposób, w jaki amerykańska Federalna Komisja Handlu narzuca swoje federalne przepisy sprzeciwiające się wykorzystywaniu niewyuczonej zgody na reklamę podprogową.
Reklama podprogowa została zakazana w wielu krajach na całym świecie ze względu na kwestie etyczne dotyczące aktu wszczepiania myśli do podświadomości jednostki bez jej zgody. Inkubacja snów została zastosowana przez kilka starożytnych kultur i sięga ponad 4000 lat wstecz do starożytnego Egiptu.
"Śpiący leżeli w świętych łóżkach w Serapeum 'aqq?rah, aby otrzymać boskie sny; do starożytnej Grecji, gdzie schorowani ludzie szli marzyć w świątyniach oracular; do dziś, gdzie inkubacja snów odgrywa kluczową rolę w uzdrawianiu, praktykach terapeutycznych i duchowych, takich jak joga nidra i szamanizm Mohave "- stwierdził Aeon Mag.
Reklama marzeń może wkrótce zamienić się w koszmar
Grupa badaczy snu powiedziała, że kolejną granicą reklamy nie jest wirtualna rzeczywistość ani hologramy, ale ludzkie sny. I ostrzegali, że ta metoda może wkrótce zamienić się w koszmar. (Powiązane: Czy niewłaściwe jedzenie może dać ci koszmary?)
Naukowcy, w liście otwartym opublikowanym na stronie internetowej DXE, potępili koncepcję reklamy snów, w której firmy wymyślają reklamy do podświadomości danej osoby za pośrednictwem klipów audio i wideo. Wskazali w liście, że nie tylko metoda już istnieje, ale firma piwna publicznie przetestowała ją w okresie poprzedzającym Super Bowl LV w zeszłym roku.
Badacze snu jako przykład podali naprawdę dziwaczny komunikat prasowy z 4 lutego. W komunikacie Molson Coors Beverage Company, która jest właścicielem znanych marek, takich jak Coors Light, Miller Lite i Blue Moon, przyznała, że może manipulować ludzkimi snami, aby ludzie mogli wspólnie zobaczyć wizje napojów alkoholowych tańczących przez ich głowy.
W komunikacie stwierdzono, że nie jest zaskoczeniem, że "stres związany z pandemią spowodował, że wiele osób ma trudności ze snem, a co za tym idzie, doświadcza dziwnych, dziwacznych snów zwanych "quarandreams". Zazwyczaj nie możemy kontrolować tego, o czym marzymy, ale co, jeśli możemy? Coors Light i Coors Seltzer chcą mieć pewność, że będziesz miał odświeżający sen, korzystając z nauki o prowadzeniu snów. "
W swoim liście naukowcy zajmujący się snem wyrazili zaniepokojenie tego rodzaju inwazyjną reklamą snów.
"Jako badacze snu i snów jesteśmy głęboko zaniepokojeni planami marketingowymi mającymi na celu generowanie zysków kosztem zakłócania naszego naturalnego nocnego przetwarzania pamięci" - powiedziała grupa. List napisali trzej badacze z MIT i Harvardu, a podpisali go dziesiątki innych badaczy snu z całego świata.
Według badaczy snu, ukierunkowana implantacja snów ma historię sięgającą tysięcy lat wstecz - szczególnie wśród grup, które ceniły sny za praktyki duchowe. Obecnie naukowcy ukończyli eksperymenty pokazujące rzeczywiste sposoby, w jakie sny mogą wpływać na życie na jawie. Oznacza to, że wszczepianie snów może zmienić rzeczywiste wyniki.
Obejrzyj poniższy film, aby dowiedzieć się o świadomym śnieniu.
Ten film pochodzi z kanału ActOn Energetics na Brighteon.com.
Więcej powiązanych historii:
7 najczęstszych snów i to, co twoja podświadomość może próbować ci powiedzieć.
Naukowcy wyjaśniają, dlaczego łatwo zapominamy o naszych snach.
Pamiętaj, a nawet kontroluj swoje sny za pomocą 3 prostych kroków do świadomego śnienia.
6 punktów nacisku, aby aktywować się dla dobrego snu.
Oddzielenie faktów od fikcji: Ekspert od snu obala popularne mity dotyczące snu.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.naturalnews.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz