sobota, 8 kwietnia 2023

" Cyfrowa waluta banku centralnego to gra końcowa"- część 2

 AUTOR: TYLER DURDEN

SOBOTA, KWI 08, 2023 - 05:40 AM

Autor: Iain Davis via Off-Guardian.org,

części 1 zauważyliśmy, że "pieniądz" jest niczym więcej niż środkiem wymiany. Jeśli będziemy współpracować w wystarczającej liczbie, możemy stworzyć gospodarkę opartą na całkowicie dobrowolnym systemie monetarnym.

Nie potrzebujemy banków do kontrolowania naszych transakcji wymiany, a nowoczesna technologia rozproszonej księgi rachunkowej (DLT) sprawiła, że dobrowolna wymiana na skalę globalną jest całkowicie wykonalna.

Porównaliśmy prawdziwą naturę "pieniądza" z proponowanymi walutami cyfrowymi banku centralnego. CBDC jest wdrażane na całym świecie w ramach globalnego partnerstwa publiczno-prywatnego.

To, co nazywamy pieniądzem, jest w rzeczywistości walutą fiducjarną wyczarowaną z powietrza przez banki centralne i komercyjne. Mimo to CBDC nie jest niczym podobnym do "pieniędzy", jak to obecnie rozumiemy.

Przed pseudopandemią waluta fiducjarna krążyła w obiegu podzielonym pieniądza. Tylko banki komercyjne miały dostęp do rodzaju pieniądza zwanego "rezerwami banku centralnego" lub "pieniądzem bazowym".

Pod koniec 2019 r. globalna instytucja finansowa BlackRock wprowadziła plan monetarny, który zalecał "bezpośrednie przejście" w celu "uzyskania pieniędzy banku centralnego bezpośrednio w rękach wydatków z sektora publicznego i prywatnego".

Dyskutowaliśmy o tym, w jaki sposób pomysł przekazania "pieniędzy banku centralnego" bezpośrednio w ręce "wydających z sektora prywatnego" jest dokładnie tym, co ma osiągnąć nowy Międzynarodowy System Walutowy i Finansowy (MFFS) oparty na CBDC. Ale CBDC osiągnie znacznie więcej dla globalnej klasy pasożytów niż tylko reorganizacja upadającego "długu" MFFS.

Jeśli zostanie powszechnie przyjęty, CBDC zapewni bankierom pełną kontrolę nad naszym codziennym życiem. Sieć nadzoru będzie wszechobecna, a każdy aspekt naszego życia zostanie zaprojektowany.

Jeśli na to pozwolimy.

INTEROPERACYJNE IMPERIUM CBDC

W przeciwieństwie do historii, które nam się opowiada, banki centralne są prywatnymi korporacjami. Te prywatne korporacje prowadzą globalne imperium monetarne i finansowe, które jest nadzorowane i koordynowane przez Bank Rozrachunków Międzynarodowych (BIS).

BIS nie podlega jurysdykcji żadnego państwa narodowego ani organizacji międzyrządowej. Jest zwolniony z wszelkich "praw" i jest prawdopodobnie suwerenny na całej planecie. Ponieważ jego obecna baza władzy systemu monetarnego maleje, wprowadza CBDC, aby chronić i wzmacniać swój własny autorytet.

Chociaż pojawił się "najbardziej prawdopodobny" model "platformy" CBDC, nie ma jeszcze uzgodnionej jednolitej specyfikacji technicznej dla CBDC. Ale z powodów, które omówiliśmy wcześniej, można bezpiecznie powiedzieć, że żaden model krajowy nie będzie oparty na bezpozwoleniowym DLT – blockchain lub inny – i wszystkie z nich będą "interoperacyjne".

W 2021 roku BIS opublikował raport dotyczący walut cyfrowych banku centralnego dla płatności transgranicznych. BIS zdefiniował "interoperacyjność" jako:

Zgodność techniczna lub prawna, która umożliwia stosowanie systemu lub mechanizmu w połączeniu z innymi systemami lub mechanizmami. Interoperacyjność umożliwia uczestnikom różnych systemów przeprowadzanie, rozliczanie i rozliczanie płatności lub transakcji finansowych między systemami

Globalny system monetarny oparty na długu BIS jest "wyczerpany", a CBDC jest rozwiązaniem dla bankierów centralnych. Ich zamierzone technokratyczne imperium jest globalne. W związku z tym wszystkie krajowe CBDC będą "interoperacyjne". Rzekome napięcia geopolityczne nie mają znaczenia.

CBDC Tracker z natowskiego think tanku, Atlantic Council, donosi obecnie, że 114 krajów, reprezentujących 95% światowego PKB, aktywnie rozwija swoje CBDC. Spośród nich 11 już wystartowało.

Tak jak pseudopandemia zainicjowała proces przekazywania "pieniędzy banku centralnego" bezpośrednio w prywatne ręce, tak według Rady Atlantyckiej reakcja sankcji na wojnę na Ukrainie dodała dodatkowego impetu do rozwoju CBDC:

Sankcje finansowe wobec Rosji skłoniły kraje do rozważenia systemów płatności, które unikają dolara. Obecnie istnieje 9 transgranicznych hurtowych testów CBDC i 7 transgranicznych projektów detalicznych, prawie dwukrotnie więcej niż w 2021 r.

To, że dowodzi to globalnej koordynacji światowego projektu CBDC i że utworzono centra innowacji BIS, aby go koordynować, jest najwyraźniej pewnego rodzaju tajemnicą. Chińskie PBC, na przykład, jest świecącą latarnią światła CBDC, jeśli chodzi o BIS:

[. . . ] Poprawa efektywności płatności transgranicznych jest również ważną motywacją do pracy CBDC. [. . .] Możliwości transgranicznego wykorzystania detalicznego CBDC ilustrują podejścia w zaawansowanym projekcie CBDC w Chinach.

 Ludowy Bank Chin (PBC) koordynuje rozwój swojego transgranicznego systemu płatności CBDC we współpracy z BIS za pośrednictwem projektu m-Bridge CBDC, który jest nadzorowany przez centrum innowacji BIS w Hongkongu.

Podobno Bank Centralny Federacji Rosyjskiej (CBR – Bank of Russia) został zawieszony przez BIS. Najwyraźniej został również usunięty z systemu telekomunikacyjnego SWIFT. Powiedziano nam, że jest to "kara" za escelowanie wojny na Ukrainie przez rząd rosyjski. W rzeczywistości wątpliwe jest, aby zawieszenie BIS kiedykolwiek miało miejsce, a sankcja SWIFT była gestem bez znaczenia. Opracowanie interoperacyjnych CBDC ma pierwszeństwo przed czymkolwiek innym.

Wszystko, co musimy uzasadnić twierdzenie o zawieszeniu BIS, to niektóre zachodnie doniesienia medialne, powołujące się na anonimowe źródła BIS i niejednoznaczny przypis do kilku dokumentów BIS.

Tymczasem CBR jest obecnie wymieniony jako aktywny członek BIS z pełnym prawem głosu i nikt, ani z BIS, ani z CBR, nie wydał żadnego oficjalnego oświadczenia w sprawie domniemanego zawieszenia.

Transgraniczny rozwój CBDC CBR wykorzystuje dwa z trzech modeli BIS m-Bridge CBDC i testuje swój interoperacyjny "cyfrowy rubel" z PBC. Biorąc pod uwagę, że PBC jest "partnerem" rozwojowym BIS m-Bridge, rzekomo zawieszonym lub nie, nie ma szans, aby "cyfrowy rubel" nie był interoperacyjny z nowym globalnym systemem finansowym BIS.

Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication (SWIFT) zapewnia najbardziej rozpowszechniony na świecie zakodowany międzybankowy system przesyłania wiadomości. Zarówno banki centralne, jak i komercyjne, a także inne prywatne instytucje finansowe, używają SWIFT do bezpiecznego przesyłania danych transakcyjnych.

Istnieje wiele alternatyw SWIFT. Na przykład CBR opracował równoległy system przekazywania komunikatów finansowych (SPFS) w 2014 r., który został uruchomiony w 2017 r. Wiele rosyjskich banków korzystało już z chińskiego systemu płatności międzynarodowych (CIPS) PBC na długo przed rzekomą cenzurą ze strony SWIFT.

CIPS został opracowany przez PBC we współpracy ze SWIFT. W wyniku "sankcji" CBR przez SWIFT, PBC i CBR rozpoczęły poważną współpracę nad potencjalnym zamiennikiem SWIFT opartym na CIPS. Jeśli historie, które nam opowiadają, są prawdziwe, działanie SWIFT wydaje się być pustym aktem samobójczej głupoty.

Żadna z różnych technologii warstwy komunikacyjnej nie jest systemami finansowymi sama w sobie, ale umożliwia bankom, platformom transakcyjnym, izbom rozliczeniowym, systemom przetwarzania płatności i wszystkim innym elementom globalnego systemu finansowego komunikowanie się ze sobą. Aby CBDC odniosły sukces, muszą być interoperacyjne zarówno z tymi systemami, jak i ze sobą nawzajem.

Interoperacyjność rozciąga się również na istniejące waluty fiducjarne i inne aktywa finansowe, takie jak papiery wartościowe zabezpieczone hipoteką i fundusze ETF. Te aktywa, fundusze, waluty i papiery wartościowe itp. mogą być "tokenizowane". Podobnie jak praktycznie każdy fizyczny lub wirtualny zasób lub towar.

Hidera, firma zajmująca się technologią rozproszonej księgi rachunkowej, która korzysta z DLT opartego na hashgraph – alternatywy blockchain – jest wspierana przez wiele bogatych globalnych korporacji. Firma wyjaśnia proces tokenizacji (lub tokenizacji) aktywów:

Tokenizacja aktywów to proces, w którym emitent tworzy tokeny cyfrowe w rozproszonej księdze lub łańcuchu bloków, które reprezentują zasoby cyfrowe lub fizyczne. [. . .] Załóżmy, że masz nieruchomość o wartości 500 000 $ w Nowym Jorku. Tokenizacja aktywów może przekształcić własność tej nieruchomości w 500 000 tokenów – każdy z nich stanowi niewielki procent (0,0002%) nieruchomości. [. . .] Możliwości są nieograniczone, ponieważ tokenizacja pozwala zarówno na ułamkową własność, jak i dowód własności. Od tradycyjnych aktywów, takich jak fundusze venture capital, obligacje, towary i nieruchomości, po egzotyczne aktywa, takie jak drużyny sportowe, konie wyścigowe, dzieła sztuki i celebryci, firmy na całym świecie wykorzystują technologię blockchain do tokenizacji prawie wszystkiego.

Możliwość handlu tokenizowanymi aktywami na arenie międzynarodowej na dowolnym rynku, przy użyciu CBDC, ułatwi stworzenie nowego IMFS opartego na CBDC. Co więcej, cyfrowa "tokenizacja" oznacza, że wszystko można przekształcić w aktywa finansowe, a następnie handlować na nowym, cyfrowym IMFS opartym na CBDC.

Na przykład projekt BIS Genesis tokenizował "rządowe zielone obligacje". Bank Światowy wyjaśnia "zielone obligacje":

Obligacja jest formą zabezpieczenia długu. Dłużny papier wartościowy to umowa prawna dotycząca należnych pieniędzy, które można kupować i sprzedawać między stronami. [. . .] Zielone obligacje to dłużne papiery wartościowe, które są emitowane w celu pozyskania kapitału specjalnie w celu wsparcia projektów związanych z klimatem lub środowiskiem.

Korzystając z dodanej funkcji "inteligentnego kontraktu" CBDC, Project Genesis dołączył inteligentne kontrakty (MOI) do swoich umów zakupu zielonych obligacji. Po terminie zapadalności obligacji, oprócz premii lub płatności kuponowych z samej obligacji, inwestor otrzymywał zweryfikowane kredyty węglowe. Kredyty węglowe są również aktywami zbywalnymi i również mogą być tokenizowane.

Tokenizowane aktywa, będące przedmiotem obrotu przy użyciu CBDC, które banki centralne tworzą z niczego, będą generować niemal nieograniczone permutacje do tworzenia nowych rynków. Kolejne zyski będą szybować.

Ta "finansjalizacja wszystkiego" jeszcze bardziej usunie i tak już odległy system finansowy od realnej, produktywnej gospodarki, w której żyje reszta z nas. Nie trzeba dodawać, że "interoperacyjność" jest kluczową pożądaną "cechą" CBDC.

BIS opublikował swój raport Project Helvetia w grudniu 2020 r., Który wykazał dowód koncepcji płatności rozliczeniowej za "tokenizowane aktywa" za pomocą CBDC.

Następnie SWIFT opublikował wyniki eksperymentu modelowania Connecting Digital Islands: CBDC w październiku 2022 r.

Deklarowanym celem SWIFT było połączenie różnych krajowych CBDC z istniejącymi systemami płatności, a tym samym osiągnięcie "globalnej interoperacyjności". SWIFT z przyjemnością poinformował:

Te nowe eksperymenty z powodzeniem zademonstrowały przełomowe rozwiązanie zdolne do połączenia sieci CBDC i istniejących systemów płatności dla transakcji transgranicznych. Wzajemne połączenia są rozwiązaniem pozwalającym osiągnąć interoperacyjność [.] [. . .] Rozwiązanie to może zapewnić operatorom sieci CBDC w bankach centralnych proste umożliwienie i integrację krajowych sieci CBDC z płatnościami transgranicznymi [.]

powiązanym komunikacie prasowym SWIFT ogłosił:

Swift z powodzeniem wykazał, że waluty cyfrowe banku centralnego (CBDC) i tokenizowane aktywa mogą płynnie poruszać się po istniejącej infrastrukturze finansowej - co jest ważnym krokiem w kierunku umożliwienia ich płynnej integracji z międzynarodowym ekosystemem finansowym.

Niezależnie od tego, jaki projekt CBDC przyjmą krajowe banki centralne, bez względu na to, do którego systemu płatności międzybankowych mają dostęp – czy to SWIFT, CIPS, czy jakaś nowa warstwa komunikacyjna – globalna interoperacyjność jest zapewniona. Tak więc wiele różnych CBDC może tworzyć jeden, centralnie sterowany IMFS, który będzie zawierał transakcje w niemal natychmiastowym czasie rzeczywistym.

Kontrola tego systemu CBDC będzie również oznaczać scentralizowaną globalną władzę ograniczania lub blokowania płatności, docelowych użytkowników, przekierowywania funduszy, egzekwowania zakupów, handlu aktywami, dodawania umów, opodatkowania u źródła i ogólnie wykorzystywania wszelkich innych nieskończonych "funkcji", do których zdolna jest CBDC. W niemal natychmiastowym czasie rzeczywistym.

THE CBDC FLIMFLAM

Jon Cunliffe, zastępca gubernatora Banku Anglii (BoE) ds. Stabilności finansowej, przedstawiając brytyjską propozycję "cyfrowego funta", powiedział:

Istnieje możliwość zwiększenia wydajności płatności przez innowacje, umożliwiając szybsze lub tańsze płatności. [. . .] Funt cyfrowy mógłby również uzupełniać istniejące inicjatywy włączenia finansowego, na przykład gdyby był w stanie zapewnić płatności offline.

W swoim dokumencie z 2021 r. na temat koncepcji cyfrowego rubla CBR stwierdziło, że opracowało rosyjskie CBDC w odpowiedzi na:

[. . .] rosnące zapotrzebowanie ze strony gospodarstw domowych i firm na poprawę szybkości, wygody i bezpieczeństwa płatności i przelewów, a także na redukcję kosztów w sferze finansowej.

Deklarowane zalety oszczędności kosztów, wydajności, szybkości, wygody, włączenia finansowego, zwiększonej odporności, bezpieczeństwa finansowego i tak dalej, są wielokrotnie wymieniane. Wszystko to jest częścią niebezpiecznej i całkowicie nieszczerej sprzedaży, która oszukuje cię do zaakceptowania własnego niewolnictwa pieniężnego.

Dalej CBR ujawnia, co naprawdę pobudziło rozwój "cyfrowego rubla":

[. . .] Inteligentne kontrakty mogą być również wykorzystywane do oznaczania rubli cyfrowych, co pozwoli na ustalenie warunków wydawania rubli cyfrowych (np. określenie konkretnych kategorii towarów / usług, które można za nie kupić) i śledzenie całego łańcucha ruchu oznaczonych rubli cyfrowych. [. . .] Cyfrowe rozliczenia rubla nie zapewniają anonimowości płatności.

Cyfrowy rubel może początkowo wydawać się bardziej "wygodny", ale ma również umożliwić rosyjskim bankierom centralnym dokładne określenie, kto kupuje co, w dowolnym miejscu w kraju w dowolnym czasie. Upoważni ich również do ustalenia warunków "kontraktu", które określą, co Rosjanie mogą kupować, kiedy i od kogo. Bankierzy centralni zdecydują, jakich "wyborów" mogą dokonywać rosyjscy użytkownicy CBDC.

Nie powinniśmy dać się zwieść fałszywym uzasadnieniom oferowanym przez zwolenników CBDC. Pomimo całej przytulnej retoryki ze strony CBR i BoE, prawdziwym celem jest wzmocnienie globalnej władzy i autorytetu bankierów. Dla nich ta władza nie będzie znała granic.

Na przykład Jon Cunliffe z BoE dodał:

[. . .] Istnieją szersze kwestie makroekonomiczne i geopolityczne, które należy wziąć pod uwagę. Bank Anglii aktywnie pracuje nad tymi kwestiami z międzynarodowymi odpowiednikami za pośrednictwem Komitetu ds. Płatności i Infrastruktury Rynkowej Banku Rozrachunków Międzynarodowych (CPMI), za pośrednictwem G7, G20 i FSB [Rady Stabilności Finansowej] oraz poprzez ścisłą współpracę z niewielką grupą banków centralnych gospodarki rozwiniętej.

Nie zdziw się, że bankierzy centralni uważają, że geopolityka leży w ich kompetencjach. Ich deklarowany zamiar "aktywnej" pracy nad geopolitycznymi "kwestiami" nie ma żadnego "demokratycznego" mandatu, ale co z tego? Nie obchodzi ich to, dlaczego mieliby to robić? Kto zwraca uwagę? Większość z nas jest zbyt zajęta martwieniem się o wyżywienie i płacenie rachunków za energię.

Fakt, że bankierzy od dawna są w stanie wywierać nadmierny wpływ na geopolitykę, ekonomię i społeczeństwo, zawsze był dla nas szkodliwy. Jeśli nadal będziemy zaniedbywać nasz obowiązek obrony siebie nawzajem i siebie, i jeśli ślepo zaakceptujemy CBDC, władza i autorytet bankierów będą niezmierzone.

W 2020 r. rząd Federacji Rosyjskiej zmienił swój kodeks prawny za pomocą "Ustawy o cyfrowych aktywach finansowych" (DFA).

Nowelizacja regulowała DFA "bezgotówkowego rubla". CBR wkrótce dodał swojego partnera banku komercyjnego Sbierbank do listy instytucji finansowych upoważnionych przez CBR do wydawania DFA. W grudniu 2022 r. Sbierbank uruchomił "złoto" DFA oferujący "tokenizowane" złoto.

Od 1971 r., kiedy banki centralne ostatecznie porzuciły wszelkie pozory standardu złota, wielu ubolewało nad rzekomą utratą "wewnętrznej wartości" waluty fiducjarnej. Możliwość dodania "wartości wewnętrznej" do CBDC poprzez inteligentne kontrakty najwyraźniej zachęca niektórych do przyjęcia CBDC, a tym samym własnego zniewolenia.

Rządy Rosji i Iranu zaproponowały już ewentualny "stablecoin" CBDC oparty na złocie dla interoperacyjnych płatności transgranicznych. "Interoperacyjność" sugeruje, że może być "wspierana" przez tokenizowane złoto DFA Sbierbanku.

Jeśli brzmi to podejrzanie jak gra w powłokę, to dlatego, że tak jest. Niemniej jednak niektórzy są przekonani i wychwalają rzekome zalety tego "złotego" CBDC.

Nie ma znaczenia, czy CBDC jest wspierane przez złoto, ropę, broń jądrową czy rogi jednorożca. Wszystkie twierdzenia o jego zaletach to nic innego jak CBDC flimflam.

Bez względu na to, jak jest to wirowane, brutalnym faktem jest to, że CBDC zapewnia niewyobrażalny stopień kontroli społecznej tym, którzy go programują. Z naszej perspektywy, o ile całkowicie nie porzuciliśmy zmysłów, nic nie uzasadnia podejmowania takiego ryzyka.

To wszystko jest takie błyszczące i cudowne, prawda?

PROGRAMOWALNY KOSZMAR CBDC

BoE jest jednym z banków centralnych, które zapewniają opinię publiczną, że nie "wdroży programowalnych funkcji inicjowanych przez bank centralny". Gdzie indziej twierdzi również, że jest instytucją publiczną, co nie jest prawdą. Mamy więc niewiele powodów, by wierzyć w cokolwiek, co mówi BoE.

Nie ma to większego znaczenia, ponieważ zapewnienia BoE podane w specyfikacji technicznej CBDC nie dają powodów do optymizmu:

Inicjowane przez bank centralny programowalne przypadki użycia nie są obecnie istotne dla celów polityki Banku i HM Treasury'ego w zakresie CBDC.

Być może "nie obecnie", ale egzekwowanie programowalnego CBDC może stać się "istotne", nie sądzisz? Zwłaszcza, że BoE dodaje:

Projekt brytyjskiej CBDC musi spełniać cele polityki rządu i Banku [BoE]. [. . .] W dłuższej perspektywie innowacje i zmieniające się potrzeby użytkowników mogą oznaczać, że można zaoferować szerszy zakres rodzajów płatności CBDC. Na przykład płatności offline i transgraniczne mogłyby wspierać cele polityki publicznej.

Jakby ta mętna wrażliwość nie była wystarczająco zła, BoE następnie sugeruje, że powinniśmy powitać ich marzenie o kapitalizmie interesariuszy CBDC Wild West:

Bank [BoE] miałby na celu wspieranie programowalnych funkcji[.] [. . .] Funkcje te byłyby wdrażane przez [dostawców interfejsów płatniczych] i ESIP [zewnętrznych dostawców interfejsów usług] i wymagałyby zgody użytkownika. mogą implementować niektóre z tych funkcji, takie jak automatyczne płatności i programowalne portfele, hostując programowalną logikę [. . . Ale inne funkcje [. . .] mogą wymagać dodatkowych rozważań projektowych. [. . .] Bank zapewniłby jedynie niezbędną infrastrukturę do wspierania i europejskich programów inwestycyjnych w celu zapewnienia tych funkcji. [. . .] Zautomatyzowana płatność może być szczególnie przydatna w przypadkach użycia IoT [Internet of Things]. [. . .] mogą hostować własną logikę, która uruchamia płatność.

Jeśli BoE "obecnie" nie czuje potrzeby programowania twoich "pieniędzy", co powiesz na przekazanie kontroli nad programem HSBC, Barclays, Mastercard lub PayPal? Zaprogramują twoje CBDC, aby "realizowało cele polityki rządu i Banku [BoE]". Niewątpliwie dodając po drodze lukratywną "logikę kontraktu". Co może pójść nie tak?

Załóżmy, że EDF Energy jest Twoim dostawcą energii. Możesz pozwolić BlackRock, we współpracy z producentami, w których inwestuje, wykorzystać IoT do zaprogramowania pralki tak, aby automatycznie płaciła za zużycie energii poprzez odejmowanie "pieniędzy" z "portfela" CBDC, z zastrzeżeniem "logiki umowy" uzgodnionej przez BlackRock z EDF Energy.

Jeśli prowadzisz małą firmę w Wielkiej Brytanii, możesz pozwolić swojemu bankowi automatycznie odliczyć podatek dochodowy od twoich zarobków i zapłacić go bezpośrednio do skarbu państwa. Nie ma potrzeby niedogodności związanych z samooceną. CBDC będzie o wiele bardziej "wygodne".

Oczywiście będzie to całkowicie "opcjonalne", choć może to być warunek otwarcia konta firmowego w Twoim banku. W takim przypadku twoją "opcją" CBDC będzie praca w zarządzanej przez bank centralny działalności prowadzonej przez CBDC lub nie angażowanie się w żadną działalność.

Jak to wszystko brzmi dla ciebie? Ponieważ jest to dokładnie "model" detalicznego CBDC, który proponuje BoE. Podobnie jak prawie wszystkie inne banki centralne, ponieważ CBDC jest wdrażane, praktycznie rzecz biorąc, jednocześnie w skali globalnej.

DETALICZNY KOSZMAR CBDC

Jak zauważono w części 1, prawdziwym koszmarnym scenariuszem CBDC jest dla nas programowalne detaliczne CBDC. W proponowanym projekcie technologicznym obłudnie nazwanego "cyfrowego funta" BoE ujawnił, że "detaliczne CBDC" jest dokładnie tym, co otrzymamy.

BoE twierdzi, że detaliczne CBDC jest niezbędne do utrzymania dostępu do pieniędzy banku centralnego. To jest "niezbędne" tylko dla bankierów, a nie dla nas.

Twierdzi również, że jego cyfrowy model funta został zaoferowany opinii publicznej jedynie w celach "konsultacyjnych". Jednak zaoferował tylko jeden, bardzo konkretny projekt CBDC do rozważenia, a "konsultacje" wykorzystują technikę Delphi, aby zapewnić, że odpowiedzi są ograniczone do wyrażania poziomów zgodności z narzuconym, podstawowym założeniem. Wydaje się, że jedynym pytaniem jest, kiedy przyjmiemy CBDC, a nie czy.

Zwykły flimflam, mówiący o włączeniu, oszczędnościach kosztów, oferowaniu wyboru i yada yada, oświadczenia i dokumenty BoE. BoE przedstawia również swój detaliczny panoptikon CBDC.

Brytyjskie CBDC początkowo nie będzie skierowane do wszystkich. Mówiąc o projekcie cyfrowego funta, Jon Cunliffe powiedział:

Proponujemy limit między 10 000 a 20 000 GBP na osobę jako odpowiednią równowagę między zarządzaniem ryzykiem a wspieraniem szerokiej użyteczności cyfrowego funta. Limit 10 000 funtów oznaczałby, że trzy czwarte ludzi mogłoby otrzymywać wynagrodzenie w funtach cyfrowych, podczas gdy limit 20 000 funtów pozwoliłby prawie każdemu otrzymywać wynagrodzenie w funtach cyfrowych.

Jeśli ludzie pracujący będą "opłacani" w CBDC, nie będą mieli żadnego "wyboru". Nisko opłacani i uzależnieni od wypłat świadczeń nie będą mieli innego wyjścia, jak tylko skorzystać z CBDC. Niezależnie bogaci, dla których 20 000 funtów nie jest ani tu, ani tam, nie zrobią tego.

Komentarze Cunliffe'a podkreślają możliwość, że oszczędności mogą być również ograniczone w nowym, wspaniałym świecie CBDC. Wyraźnie sugeruje, że osoby o niskich dochodach nie będą w stanie utrzymać więcej niż CBDC-20 000 funtów i być może będą ograniczone do zaledwie 10 000 funtów CBDC.

Nic dziwnego, że brytyjskie CBDC nie będzie oparte na DLT bez pozwolenia, które mogłoby potencjalnie zapewnić anonimowość, ale raczej na tym, co BoE nazywa swoim "modelem platformy". Bank Anglii będzie "hostował" "księgę podstawową", a warstwa aplikacji (API) pozwoli starannie wybranym partnerom z sektora prywatnego BoE – zwanym dostawcami interfejsów płatniczych () i zewnętrznymi dostawcami interfejsów usług (ESIP) – działać jako bramki płatnicze.

i europejskie fundusze strukturalne będą "regulowane", a zatem będą upoważniane na preferencyjnych zasadach przez bank centralny. Jeśli CBDC stanie się dominującym systemem monetarnym, co jest wyraźną intencją, kontrolując "dostęp do księgi", wszystkie transakcje użytkowników – nasza codzienna działalność – będą pod kontrolą partnerstwa publiczno-prywatnego kierowanego w Wielkiej Brytanii przez BoE.

Podczas gdy większość Brytyjczyków nie ma nawet 10 000 funtów oszczędności, możliwość kontrolowania kwoty, którą możemy zaoszczędzić, i tempa, w jakim wydajemy, jest kuszącą perspektywą dla bankierów centralnych. Dodajmy do tego możliwość określenia, na co możemy je wydać i jest to ich wymarzony bilet.

BoE chce narzucić najbardziej opresyjną formę detalicznego CBDC, ale nie są sami. Rosyjski model CBR jest kolejnym, pośród wielu innych, równie tyrańskim. Rosyjski CBDC jest również zbudowany na modelu "platformy", który jest niesamowicie podobny do modelu brytyjskiego.

Podobnie jak obywatele brytyjscy, zachowanie Rosjan będzie monitorowane i kontrolowane przez ich prywatny bank centralny i jego partnerów za pośrednictwem ich "portfeli" CBDC. CBR "Model D" CBDC jest również "detalicznym dwupoziomowym modelem z instytucjami finansowymi [prywatnymi partnerami korporacyjnymi] jako uczestnikami rozliczeń".

CBR stwierdza:

Cyfrowe ruble to unikalne kody cyfrowe (tokeny) przechowywane w portfelach elektronicznych klientów na platformie cyfrowego rubla. [. . .] Bank Rosji otwiera portfele dla instytucji finansowych i Skarbu Państwa, podczas gdy instytucje finansowe otwierają portfele dla klientów [firm i osób fizycznych] na platformie cyfrowego rubla. Tylko jeden cyfrowy portfel rubla jest otwarty dla klienta.

Każdy rosyjski biznes i prywatny obywatel będzie miał jeden portfel CBDC przydzielony im przez CBR. Rosyjskie banki komercyjne umożliwią "onboarding klienta" w celu przyspieszenia przyjęcia CBDC. Banki komercyjne i inne "instytucje finansowe" będą następnie przetwarzać płatności CBDC i działać jako pośrednicy płatności na "platformie" CBR Model D.

Ludowy Bank Chin (PBoC) i Bank Rezerw Indii (RBI) są jednymi z tych, którzy rozważają daty wygaśnięcia programowania w swoich CBDC.

Zapewni to, że chińscy i indyjscy użytkownicy CBDC nie będą mogli oszczędzać i będą musieli wydać wydane "pieniądze", zanim wygasną i przestaną działać. W ten sposób "stymulując" działalność gospodarczą w najbardziej "bezpośredni" sposób, jaki można sobie wyobrazić.

BoE proponuje dokładnie to samo w swoim modelu cyfrowego funta. BoE niechętnie przyznaje, że jego CBDC zostanie wykorzystane do egzekwowania polityki. Zamiast tego przekazał tę władzę swoim "partnerom" banków komercyjnych, których Bank Anglii będzie następnie kontrolował poprzez regulacje:

Szereg programowalnych funkcji można włączyć, zapewniając dostęp API do mechanizmów blokowania w księdze głównej. [. . .] Dzięki temu i ESIP mogą ułatwiać bardziej złożoną programowalną funkcjonalność poza rejestrem. [. . .] Środki zostaną zablokowane do czasu spełnienia wcześniej określonego warunku. [. . .] i ESIP hostowałyby logikę umów we własnej infrastrukturze, ale instruowałyby uwalnianie środków za pośrednictwem API do księgi głównej. [. . .] Jeśli ustalone warunki nie zostaną spełnione, wszystkie zamki będą miały czas wygaśnięcia, w którym środki zostaną zwrócone pierwotnemu właścicielowi.

Partnerstwo publiczno-prywatne BoE mogłoby na przykład zaprogramować swoje CBDC z datą wygaśnięcia. lub ESIP mogłyby następnie zmodyfikować program, dodając "bardziej złożone" warunki za pomocą własnej infrastruktury "logiki kontraktu". Na przykład BoE może określić, że CBDC twój "portfel" wygaśnie do następnej środy.

lub ESIP może dodać trochę logiki umowy, aby zapewnić, że możesz kupić tylko włoską kawę - przed następną środą. Można to wyegzekwować w punkcie sprzedaży w dowolnym ustawieniu detalicznym (poza księgą).

To głupi przykład, ale nie daj się zwieść przekonaniu, że tak rozdzierający stopień opresyjnej kontroli nie jest możliwy. Programowalne CBDC, prawdopodobnie zaprogramowane przez algorytmy sztucznej inteligencji, jest w stanie egzekwować skomplikowaną sieć ograniczeń w naszym codziennym życiu.

Tak jak możesz wysłać zaszyfrowaną wiadomość do kogokolwiek innego w tej samej aplikacji do przesyłania wiadomości, tak "inteligentne kontrakty" CBDC mogą być dostosowane do precyzyjnego określenia, co możesz, a czego nie możesz zrobić ze swoimi "pieniędzmi".

Bo-Li

ALE NIE ZROBILIBY TEGO, PRAWDA?

Niesławny cytat z rozślinionego dyrektora generalnego BIS, Agustína Carstensa, ujawnia, dlaczego bankierzy centralni są tak podekscytowani CBDC:

Nie wiemy, kto używa dziś banknotu 100 dolarów i nie wiemy, kto używa dziś banknotu 1 peso. Kluczową różnicą w stosunku do CBDC jest to, że bank centralny będzie miał absolutną kontrolę nad zasadami i przepisami, które określą użycie tego wyrażenia odpowiedzialności banku centralnego, a także będziemy mieli technologię, aby to egzekwować.

Możemy oczekiwać, że inni wpływowi bankierzy centralni docenią, jakiego rodzaju "zasady" banki centralne mogą "egzekwować" poprzez sprawowanie "absolutnej kontroli".

Bo Li, były zastępca prezesa Banku Chin i obecny zastępca dyrektora zarządzającego Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW), przemawiając na sympozjum Central Bank Digital Currencies for Financial Inclusion: Risks and Rewards, zaproponował dalsze wyjaśnienia:

CBDC może umożliwić agencjom rządowym i podmiotom z sektora prywatnego programowanie [CBDC] w celu tworzenia inteligentnych kontraktów, aby umożliwić ukierunkowane funkcje polityczne. Na przykład[,] świadczenia socjalne [...], kupony konsumpcyjne, [...] bony żywnościowe. Poprzez programowanie, pieniądze CBDC mogą być precyzyjnie ukierunkowane na to, jakie [rzeczy] ludzie mogą posiadać i jaki rodzaj użytku [do którego] te pieniądze mogą być wykorzystane. Na przykład [. . .] dla żywności.

Nigeria uruchomiła już detaliczną CBDC eNaira. Nigeryjski bank centralny i BIS natychmiast wykorzystały go jako narzędzie do wprowadzenia identyfikatora cyfrowego:

Powszechny dostęp do eNaira jest kluczowym celem CBN [Centralnego Banku Nigerii], a nowe formy identyfikacji cyfrowej są wydawane osobom nieposiadającym rachunku bankowego, aby pomóc w dostępie. [. . .] Jeśli chodzi o anonimowość, CBN zdecydowało się nie zezwalać na anonimowość nawet w przypadku portfeli niższego poziomu. Obecnie do otwarcia portfela klienta detalicznego wymagany jest numer weryfikacyjny banku.

Francuski bank centralny – Banque de France – był gospodarzem konferencji we wrześniu 2022 r., Podczas której amerykańscy i unijni bankierzy centralni zdecydowali, że ich detaliczna CBDC będzie również wymuszać na użytkownikach cyfrową identyfikację.

W rzeczywistości wszystkie banki centralne skutecznie "wykluczyły" jakąkolwiek możliwość "anonimowego użycia" ich programowalnych pieniędzy.

Bank Rezerw Indii stwierdza:

Większość banków centralnych i innych obserwatorów zauważyła jednak, że potencjał anonimowej waluty cyfrowej do ułatwienia szarej strefy i nielegalnych transakcji sprawia, że jest bardzo mało prawdopodobne, aby jakakolwiek CBDC została zaprojektowana tak, aby w pełni odpowiadała poziomom anonimowości i prywatności dostępnym obecnie z fizyczną gotówką.

Raz nie mamy innego wyjścia, jak tylko korzystać z CBDC, ani nie będziemy mieli nic innego, jak zaakceptować cyfrowy identyfikator. Przez cały czas będziemy w pełni widoczni na siatce.

Obecnie, jeśli państwo chce zamknąć swoich obywateli lub ograniczyć ich przemieszczanie się w ciągu 15 minut od ich domów, potrzebują jakiejś formy ustawodawstwa lub egzekwowalnej regulacji. Gdy zaczniemy używać CBDC, który jest powiązany z naszym cyfrowym identyfikatorem, wraz z danymi biometrycznymi, adresowymi i innymi szczegółami, nie będą one wymagały przepisów ani regulacji.

Mogą po prostu wyłączyć twoje "pieniądze", uniemożliwiając korzystanie z nich poza strefą ograniczeń. Potencjalnie ograniczając Cię do zakupów online dokonywanych wyłącznie z zarejestrowanego adresu IP. CBDC zapewni Ci zgodność.

Nie ma sensu wyobrażać sobie, że "nie zrobiliby tego". Widzieliśmy już stosowanie kar pieniężnych i kontroli w naszych tak zwanych liberalnych demokracjach. Wielu prywatnych dostawców usług płatniczych odebrało dostęp tym, którzy ich zdaniem wyrażali błędne opinie.

Kiedy Kanadyjczycy skorzystali ze swojego uzasadnionego prawa do pokojowego protestu, a ich koledzy Kanadyjczycy zdecydowali się zaoferować protestującym wsparcie finansowe, banki komercyjne współpracowały z państwem kanadyjskim, aby zamrozić konta protestujących i zamknąć ich źródła finansowania.

CBDC sprawi, że stanie się to rutynowe, ponieważ osoby docelowe są karane za swój sprzeciw lub nieposłuszeństwo. Rozciąga naiwność na świadomą ignorancję, aby wierzyć, że tak się nie stanie.

Celem CBDC jest kontrolowanie stada i wzmacnianie siły i autorytetu klasy pasożytów. CBDC jest narzędziem inżynierii społecznej zaprojektowanym w celu ustanowienia planety więziennej. Jeśli nie chcesz być niewolnikiem, nie ma możliwości uzasadnienia dla korzystania z CBDC. Poddanie się zniewoleniu CBDC naprawdę jest "wyborem".

Udostępnij te artykuły. Jest absolutnie niezbędne, aby jak najwięcej osób zrozumiało prawdziwą naturę CBDC. Nie możemy polegać na państwie lub mediach głównego nurtu w kwestii czegokolwiek, co zbliża się do przejrzystości lub uczciwości w tej sprawie. Jeśli chodzi o nasze potencjalnie katastrofalne przyjęcie CBDC, są wrogami.

Ludzie już stawiają opór. Szwajcarzy zebrali wystarczającą liczbę podpisów, aby wymusić referendum, które, jeśli się powiedzie, zapisze gotówkę w szwajcarskim prawie i powstrzyma rząd przed przejściem w kierunku "społeczeństwa bezgotówkowego". Nigeryjska e-Naira nie jest popularna i pojawiły się znaczące protesty przeciwko usuwaniu gotówki.

Amerykański kongresman Tom Emmer przedstawił ustawę antyinwigilacyjną CBDC (ustawę), aby powstrzymać Fed przed wprowadzeniem CBDC. Czy wyjdzie poza etap ustawy, dopiero się okaże.

Dlatego modele detalicznych "platform" CBDC, proponowane w Wielkiej Brytanii, Rosji i innych bankach centralnych, dodają kolejny powód do niepokoju. Witając banki komercyjne i prywatnych dostawców płatności w interoperacyjności CBDC, banki centralne nie tylko próbują przezwyciężyć opór ze strony sektora prywatnego, ale starają się zaszczepić CBDC w każdej dostępnej nam formie płatności, innej niż gotówka.

Łatwo sobie wyobrazić, w jaki sposób globalny krach finansowy może zapoczątkować "rozwiązanie" CBDC. Na przykład Europejski Bank Centralny (EBC) już "modelował", w jaki sposób tak zwany "kryzys klimatyczny" może przyspieszyć taki właśnie upadek. Jeśli, jak proponuje Cunliffe, jedynym środkiem płatniczym ludzi jest CBDC, to korzystając z istniejącego systemu finansowego, naprawdę nie będziemy mieli wielkiego wyboru.

Podczas gdy musimy użyć wszelkich dostępnych nam pokojowych środków, takich jak referenda, lobbing i protesty, aby przeciwstawić się CBDC, ostatecznie te podejścia są apelami do tych, którzy chcą narzucić nam tyranię CBDC. Rozsądnie byłoby również rozważyć potencjalne rozwiązania kontrekonomiczne i odejść od podporządkowania się scentralizowanej władzy.

Na szczęście, jeśli zdecydujemy się na opór, nie ma powodu, dla którego mielibyśmy ulegać stosowaniu CBDC.

Aby zbudować lepsze systemy wymiany, które sprawią, że CBDC stanie się zbędne, musimy zjednoczyć się w naszych społecznościach. Nie będzie łatwo, nie ma prostych rozwiązań ani jednej "idealnej" odpowiedzi strategicznej.

Ale faktem jest, że po prostu nie stać nas na CBDC.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz