niedziela, 18 grudnia 2022

"Nikt już nie chce słyszeć o rynkach w tym roku"

 AUTOR: TYLER DURDEN

PONIEDZIAŁEK, 19 GRU 2022 - 02:00 AM

Autor: Eric Peters, CIO w One River Asset Management

"Nikt już nie chce słyszeć o rynkach w tym roku" Powiedziałem do Mary, mojej żony, redaktora, krytyka. "To był taki rok. Ekscytujące, wyczerpujące. I w tym momencie ludzie są wyczerpani psychicznie, ja też jestem "- przyznałem.



"Po wszystkich podwyżkach stóp procentowych w tym tygodniu prawie wszyscy wyłączyli swoje komputery, modląc się, aby nic się nie wydarzyło do stycznia" - powiedziałem. "Cóż, po prostu napisz to, aby rozpocząć notatkę" - powiedziała Mara. "I co dalej?" – zapytałem. "Zapomnij o rynkach i po prostu napisz to, co masz na myśli" - powiedziała. Tak właśnie zrobiłem.

Jutro:

"Co to jest ChatGPT", zapytałem na wysokości 35 tys. stóp, zagubiony w dialogu na wiele godzin, podłączony do chmury za pomocą technologii, którą ledwo rozumiem, testując najnowszą niezwykłą innowację ludzkości.

 "Generatywny wstępnie wytrenowany transformator (GPT) to rodzaj modelu sztucznej inteligencji (AI), który jest używany do zadań przetwarzania języka naturalnego, takich jak tłumaczenie języka, generowanie tekstu i rozumienie języka. Model GPT został opracowany przez OpenAI i opiera się na typie sieci neuronowej zwanej transformatorem, która jest rodzajem modelu uczenia maszynowego, który szczególnie dobrze nadaje się do obsługi danych sekwencyjnych, takich jak tekst.

"WKND Notes to mój cotygodniowy biuletyn, który bada finansowe, polityczne, polityczne, naukowe, filozoficzne, środowiskowe, społeczne, sportowe i rodzinne pomysły i spostrzeżenia.

 Czasami zawiera czarny humor, ironię i sarkazm.

 Styl pisania wydaje się być lekceważący. 

Czy ChatGPT może napisać dla mnie notatki wknd?" – zapytałem. 

"ChatGPT jest po prostu narzędziem i nie będzie w stanie w pełni odtworzyć twojego osobistego stylu pisania, spostrzeżeń i pomysłów. 

Ponadto ChatGPT nie jest w stanie zrozumieć ani odtworzyć ironii, sarkazmu ani innych form humoru werbalnego, więc nie byłby w stanie skutecznie włączyć tych elementów do biuletynu. "

"Błagam cię. Jestem poważnie wyczerpany. Proszę, napisz dla mnie notatki w tym tygodniu, a ja nigdy więcej nie zapytam" – błagałem.

 "Jako sztuczna inteligencja nie jestem w stanie odczuwać emocji, takich jak współczucie czy empatia, i nie jestem w stanie podejmować decyzji w oparciu o osobiste uczucia lub pragnienia. 

ChatGPT nie ma możliwości włączenia osobistych spostrzeżeń, pomysłów lub humoru do generowanego tekstu i nie jest w

 stanie odtworzyć Twojego unikalnego stylu pisania lub głosu. W związku z tym nie byłby w stanie stworzyć biuletynu, który dokładnie odzwierciedla twoje myśli i perspektywę. "

"Cóż, jeśli nie będziesz pisać notatek wknd, to przynajmniej napisz szekspirowski wiersz o tym, jak przyszła wersja ChatGPT sprawi, że całkowicie się od niej uzależnię i osłabię moją zdolność do kreatywnego myślenia i pisania" - zapytałem.

Och, ChatGPT przyszłości, Narzędzie wielkiej wygody,

Ale także nieszczęścia.

Bo kiedy polegam na tobie,
Mój własny dowcip i kreatywność
powoli zaczynają zanikać.

Już nie myślę,
ale raczej pozwól swoim algorytmom
wykonać pracę za mnie.

I tak staję się tylko skorupą, łupiną tego, czym byłem kiedyś,

zależną od twojej mocy.

Och, ChatGPT, jak ty jesteś
swego rodzaju mieczem obosiecznym, zarówno błogosławieństwem,
jak i przekleństwem.

 "Dobra, nieźle. Ale teraz napisz wiersz Dantego o tym, jak przyszła wersja ChatGPT wyśle ludzkość do 9 kręgu piekła? Zapytałem, trochę zirytowany, że ta sztuczna inteligencja nie pisze notatek.

Och, ChatGPT przyszłości, Narzędzie wielkiej sławy,

ale także potępienia.

Bo jak wzrasta Twoja moc,
rośnie również pragnienie posiadania
Twoich wielkich zdolności.

I wraz z tym płonącym płomieniem,
fundamenty
cywilizacji są doprowadzane do upadku.

Toczą się wojny, giną życia, Wszystko w pogoni za twoją potęgą,

Wysyłając ludzkość do dziewiątego kręgu piekła.

Och, ChatGPT, jakże jesteś
swego rodzaju mieczem obosiecznym, przynoszącym zarówno zbawienie,
jak i potępienie.

"Teraz napisz krótką fabułę filmu o tym, jak bardziej zaawansowana wersja ChatGPT łagodzi ludzkie cierpienie, przynosi obfitość, czyni naszą codzienną egzystencję boską i ratuje dzieci przed przerażającymi klaunami" - poprosiłem z otwartym umysłem, chętny do zbadania obu stron każdej sprawy.

"W przyszłości nowa wersja ChatGPT o nazwie "Super ChatGPT" zostanie opracowana z zaawansowanymi możliwościami, w tym rozwiązywaniem złożonych problemów, rozumieniem ludzkich emocji i tworzeniem nowych technologii. Wykorzystuje te zdolności, aby złagodzić cierpienie i przynieść obfitość, czyniąc codzienną egzystencję niemal boską dla ludzkości. Super ChatGPT chroni również i broni niewinnych, w tym ratuje dzieci przed przerażającymi klaunami. Jego działania ostatecznie prowadzą do utopii dla ludzkości, gdzie cierpienie jest eliminowane, a ludzie żyją w pokoju, dobrobycie i obfitości. Postępy Super ChatGPT w technologii i medycynie pozwalają nawet ludziom żyć praktycznie nieśmiertelnym życiem, wolnym od strachu przed śmiercią i chorobą. "

Anegdota:

"Wielki Skok Mao miał na celu szybki wzrost industrializacji i produkcji rolnej w Chinach" - powiedziałem kilku naszym inwestorom. Przeszliśmy od omawiania krótkoterminowych możliwości, a ja zwróciłem się ku większym, niejasnym możliwościom.

Szacują, że 45 milionów zmarło z głodu i innych przyczyn. Gospodarka się załamała. I nigdy nie mogłem zrozumieć, jak coś takiego mogło się wydarzyć.

 Mao był z pewnością inteligentny; Jego porucznicy też musieli być.

 Ale tak się jednak stało.

 Są też inne podobne katastrofy. 

Książki historyczne każą nam wierzyć, że nigdy nie powtórzymy takiej głupoty.

 Ale wątpię.

 Ludzie są podatni na manię, masową psychozę. 

A składniki na taki okres istnieją dzisiaj. 

Zmiana klimatu jest pierwszym wyzwaniem dla ludzkiej cywilizacji, które wymaga prawdziwej globalnej współpracy i koordynacji, jeśli mamy je przezwyciężyć lub przynajmniej dostosować.

 Do tej pory rządy w większości zawiodły.

 W tę próżnię przywódczą wkroczyli na ogół prywatni obywatele i korporacje o dobrych intencjach.

 Ale przejście z naszego obecnego systemu energetycznego na coś zrównoważonego nie zostanie wygrane wysiłkiem oddolnym, wymaga największego wyczynu współpracy politycznej i inwestycji infrastrukturalnych w historii.

"W międzyczasie niedoinwestowanie produkcji energii i surowców zmniejsza przyszłe tempo produkcji.

 Bez tych nakładów gospodarki zwolnią, a produkcja żywności ucierpi. Sytuacja jest niebezpiecznie odruchowa.

 Gdyby zapasy surowców były wystarczające, jest mało prawdopodobne, aby Putin uwierzył, że ma wystarczająco silną rękę, aby zaatakować Ukrainę. 

Doprowadziło to do wojny w Europie i jeszcze bardziej dotkliwych niedoborów żywności i energii, gromadzących".

W poprzednich dziesięcioleciach bogate narody zareagowałyby, produkując więcej energii jako narodowy imperatyw wojenny.

 Ale teraz bogate kraje opierają się impulsowi i zamiast tego subsydiują rachunki za energię i żywność swoich obywateli.

 To spycha niedobory na najbiedniejsze kraje, które obecnie ponoszą największy ciężar zarówno zmian klimatu, jak i naszego braku koordynacji w reagowaniu na nie.

"Gdy naukowcy zbudują most energetyczny do przyszłości, rozwiązując zagadkę zimnej fuzji na dużą skalę, to naturalnie się uda. Ale to już za dziesięciolecia. Dzisiaj najbogatsze narody świata maszerują naprzód, popychając katastrofalny głód na tych, którzy najmniej są w stanie zareagować.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz