sobota, 13 maja 2023

""Przyszłość Ukrainy leży w Wielkim Rezycie"(video)

  AUTOR: TYLER DURDEN

SOBOTA, MAJ 13, 2023 - 01:00 PM

Autor: Stavrolla Pabst via UnlimitedHangouts.com,

"Ukraina 2030 — najbardziej wolny i cyfrowy kraj na świecie. Bez biurokracji, ale z silnym przemysłem technologicznym. Bezgotówkowe i bez papieru. To jest przyszłość, którą budujemy".

– Mychajło Fiodorow

Były to słowa ukraińskiego ministra transformacji cyfrowej Mychajła Fedorowa, który opublikował na Twitterze błyszczące wideo pokazujące przyszłość Ukrainy w stylu science-fiction. Film chwali się planami Ukrainy (oczywiście po zwycięstwie nad Rosją!), aby stać się "najbardziej wolnym i najwygodniejszym krajem w ciągu najbliższych 10 lat".

W tym teoretycznym scenariuszu Ukraina jest "pierwszym krajem, który porzucił papierowe pieniądze", programy telezdrowia i teleedukacji obfitują, decyzje sądów są kierowane przez sztuczną inteligencję, a miasta mogą nawet bronić się "ultranowoczesną żelazną kopułą".

Mychajło Federow – Twitter

Ale zestawienie przechwałek wideo z tragiczną rzeczywistością Ukrainy staje się z dnia na dzień coraz bardziej niesamowite. Raporty z listopada 2022 r. po cichu przyznają, że około 100 000 ukraińskich żołnierzy zostało zabitych lub rannych w akcji, a najwyraźniej wyciekły dokumenty z kwietnia 2023 r., Ujawniły szczególnie słabą pozycję Ukrainy w czasie wojny, gdzie ukraińskie straty przewyższają liczbę Rosjan cztery do jednego. Tymczasem skargi na niską amunicję – z Ukrainą używającą amunicji szybciej niż USA i NATO mogą ją zastąpić – szaleją, a w "maszynce do mięsa" Bachmuta szacowana długość życia ukraińskich żołnierzy w bitwie została opisana jako ponure cztery godziny pod koniec lutego. Tymczasem miliony Ukraińców uciekły z domu, ponieważ niebotyczna inflacja i ceny energii obniżyły standard życia w Europie i na świecie.

Ale w miarę jak wojna się rozwija, ukraińscy urzędnicy skupili się na rzekomych "srebrnych liniach" konfliktu, chwaląc się nowymi osiągnięciami technologicznymi i możliwościami inwestycyjnymi, które pojawiły się podczas konfliktu, takimi jak ukraińska aplikacja Diia "państwo w smartfonie", e-hrywna, rosnące możliwości technologiczne stymulowane przez korporacyjne zaangażowanie wojenne na Ukrainie, dalsza krystalizacja partnerstwa publiczno-prywatnego jako instrumentu społeczeństwa obywatelskiego, oraz pączkującą "zieloną" rewolucję na Ukrainie, która ma rozkwitnąć podczas przyszłej odbudowy wspieranej przez elity.

Podczas gdy te i inne inicjatywy podejmowane w ramach działań wojennych i odbudowy Ukrainy są podejmowane w imię modernizacji, wygody i demokracji, wysiłki te zamiast tego przyczyniają się do technologicznego i politycznego terenu, który sprzyja pozbawianiu cywilów Ukrainy i wszystkich narodów ich suwerenności, prywatności i godności.

Jak ilustruję w tym artykule śledczym, takie wysiłki są częścią większego dążenia do powiązanych zjawisk czwartej rewolucji przemysłowej, dzisiejszej rewolucji technologicznej, która zaciera sferę fizyczną, cyfrową i biologiczną, oraz Wielkiego Resetu Światowego Forum Ekonomicznego, inicjatywy elit mającej na celu ustanowienie wizji kapitalizmu interesariuszy Klausa Schwaba, w którym korporacje są pozycjonowane jako "powiernicy społeczeństwa", aby zająć się problemami gospodarczymi i społecznymi świata.

Obecnie te dwa zjawiska ułatwiają nową erę społeczną, w której nieprzejrzyste i korporacyjne struktury zarządzania podważają wieloletnie organy rządowe i procesy decyzyjne poprzez powszechne wdrażanie odgórnych, transformacyjnych inicjatyw politycznych; partnerstwa publiczno-prywatne, które konsolidują władzę, jednocześnie rozpowszechniając możliwości rozliczalności publicznej; i kryzysy, które rozszerzyły władzę elit nad społeczeństwem.

Jeśli takie wysiłki zostaną pomyślnie zrealizowane, końcowy rezultat takich wysiłków może być technokratycznym koszmarem, w którym cyfrowe postępy czwartej rewolucji przemysłowej zostały wykorzystane przez elitę władzy, aby zapewnić i wywierać swoją dominację poprzez globalne struktury zarządzania, które wyrwały się z zasięgu społeczeństwa.

Skutecznie pozbawiona suwerenności po wspieranym przez USA Euromajdanie w 2014 r., obciążona gigantycznymi długami i ogarnięta zachodnim "porządkiem opartym na zasadach", który faktycznie pragnie wojny w swoich granicach, desperacja i status mięsa armatniego przed i podczas trwającej wojny zastępczej NATO sprawiają, że jest to idealny poligon doświadczalny Wielkiego Resetu, gdzie trwają różne wdrożenia czwartej rewolucji przemysłowej – i wkrótce zostaną narzucone reszcie z nas.

Aplikacja DIIA: "Państwo w smartfonie"


Aby rozpocząć rewolucję technologiczną, Ukraina utworzyła Ministerstwo Transformacji Cyfrowej. Główną misją Ministerstwa Transformacji Cyfrowej, poprzedzonej przez Państwową Agencję ds. E-rządzenia na Ukrainie, od 2019 r., jest ustanowienie aparatu "państwa w smartfonie" – aplikacji Diia (Дія) – i przeniesienie wszystkich usług publicznych online. Inne kluczowe cele ministerstwa obejmują zwiększenie umiejętności cyfrowych Ukraińców, dostępu do Internetu i udziału IT w PKB Ukrainy do 2024 r.

Idealny mariaż najnowszych technologii z państwem, flagowa aplikacja ministerstwa Diia jest prawdopodobnie najbardziej oczywistym przejawem czwartej rewolucji przemysłowej na Ukrainie. Zaprezentowana pod koniec 2019 r. jako projekt Ministerstwa Transformacji Cyfrowej "państwo w smartfonie", aplikacja Diia jest teraz "punktem kompleksowej obsługi" dla 120 cyfrowych usług rządowych, takich jak rejestracja firm, ubieganie się o świadczenia rządowe, płacenie podatków i uzyskiwanie dokumentów, takich jak cyfrowy dowód osobisty, cyfrowe prawo jazdy i cyfrowe paszporty biometryczne, które od 2021 r , są ujmowane w tym samym charakterze prawnym co ich papierowe odpowiedniki. "Diia" oznacza "akcję" w języku angielskim.

W ciągu dwóch dni od oficjalnej premiery Diia w 2020 r. 360 000 Ukraińców pobrało cyfrowe prawa jazdy za pomocą aplikacji, co Rada Atlantycka uznała za odzwierciedlające "ogromny apetyt na cyfryzację w społeczeństwie ukraińskim, zwłaszcza wśród młodszych Ukraińców". Około 18,5 miliona ludzi, około połowa przedwojennej populacji Ukrainy, korzysta z aplikacji na początku 2023 roku.

Diia może być najnowocześniejsza, ale jej hiper-scentralizowany model "one-stop-shop" wymyśla mnóstwo etycznych obaw. Takie powszechne korzystanie z identyfikatora cyfrowego i innych cyfrowych dokumentów prawnych za pośrednictwem Diia, na przykład, powinno podnieść dzwonki alarmowe. Na przykład raport WEF z 2018 r. na temat identyfikatorów cyfrowych przyznaje nawet skłonność narzędzia do wykluczenia, zakładając, że "[f] lub osoby fizyczne [weryfikowalne identyfikatory] otwierają (lub zamykają) świat cyfrowy, z jego miejscami pracy, działalnością polityczną, edukacją, usługami finansowymi, opieką zdrowotną i innymi. " Pomimo tego konsekwentnego uznania, autorzy raportu i inni zwolennicy ostatecznie twierdzą, że identyfikator cyfrowy jest kluczowym narzędziem "integracji finansowej i społecznej" w coraz bardziej cyfrowym świecie (oczywiście pod warunkiem, że identyfikator cyfrowy zostanie przyznany wszystkim).

Co najważniejsze, normalizacja identyfikatora cyfrowego Diia i dostępność online innych usług rządowych i społecznych tylko przyspieszyła proces masowej identyfikacji cyfrowej, a tym samym wiele problemów związanych z prywatnością i wolnością, które może to stanowić dla ludności, zarówno na Ukrainie, jak i na arenie międzynarodowej. Pomimo ciągłych obaw, że cyfrowa identyfikacja może ułatwić społeczeństwo w stylu "papierów, proszę" (a la zjawisko paszportów szczepionkowych w latach 2021-2022, które było w dużej mierze przeprowadzane za pomocą paszportów opartych na kodach QR i aplikacji na smartfony) lub w inny sposób wykorzystywane lub wykorzystywane do dyskryminacji marginalizowanych populacji. Juniper Research szacuje, że do 5 r. rządy wydadzą około 2024 miliardów danych uwierzytelniających cyfrowego identyfikatora, a raport Goode Intelligence z 2019 r. sugeruje, że tożsamość cyfrowa i weryfikacja będą warte 15 miliardów dolarów do 2024 r.

Funkcja Digital ID Diia oznacza zatem, że Diia jest używana do weryfikacji użytkowników innych aplikacji, takich jak aplikacje bankowe dla instytucji takich jak monobank i Bank Ukrainy, prywatny przewoźnik pocztowy Nova Poshta, a nawet eVorog, chatbot, w którym obywatele Ukrainy, których tożsamość jest najpierw weryfikowana przez Diia, mogą wysyłać ukraińskiemu rządowi wskazówki dotyczące rosyjskich wysiłków wojskowych w czasie rzeczywistym. Diia zapewniła również dotacje wojenne w wysokości 6,500 tys. hrywien (o wartości około 176 USD w kwietniu 2023 r.) obywatelom najbardziej dotkniętym konfliktem, a także przyjmuje darowizny wojskowe, co sugeruje, że Ukraina zdecydowała, że Diia może równie dobrze bezpośrednio wspierać jej wysiłki wojenne.

Aplikacja Diia - Źródło

Oczywiście kryzys jest głównym katalizatorem ryczącego sukcesu Diii. W poście na blogu Atlantic Council Fiodorow zauważył, że pandemia koronawirusa przyspieszyła korzystanie z Diia na Ukrainie, gdzie ludność obciążona ograniczeniami często miała dostęp tylko do cyfrowych wersji usług publicznych, z których wcześniej korzystała osobiście.

W rzeczywistości aplikacja Diia pomogła egzekwować ograniczenia COVID, tworząc certyfikaty COVID, które są ważne w całej Unii Europejskiej. Według Tony Blair Institute for Global Change "adopcja [aplikacji Diia] była częściowo napędzana jej wykorzystaniem jako platformy certyfikatów Covid i wprowadzeniem ePidtrimka ("eSupport") – jednorazowej płatności w wysokości 1 UAH [około 000 USD w kwietniu 27 r.] dla w pełni zaszczepionych Ukraińców połączonych z cyfrową kartą bankową. " Na Ukrainie restrykcyjne paszporty szczepień COVID, które funkcjonalnie zakazywały nieszczepionym osobom życia publicznego, zostały również wprowadzone za pośrednictwem Diia pomimo niskiego przyjęcia zastrzyków wśród Ukraińców, co sugeruje, że technologia Diia i powszechne stosowanie dodatkowo wzmocniły przymus społeczny do podjęcia szczepionki. W chwili pisania tego tekstu Ukraińcy pobrali lub uzyskali dostęp do ponad 2023 milionów certyfikatów COVID.

Aplikacja na wyciągnięcie ręki dziesiątek milionów, Diia została również wykorzystana jako centrum medialne, umożliwiając użytkownikom oglądanie znanych programów, w tym Eurowizji, CNN i finału Mistrzostw Świata FIFA. Podczas gdy ten aspekt Diia został następnie odłożony na półkę, ukraińskie Ministerstwo Transformacji Cyfrowej miało również plany z Apple dotyczące przeprowadzenia spisu ludności w 2023 r.

Takie zmiany postulują wykorzystanie Diia nie tylko jako usługi rządowej, ale jako hiper-scentralizowanego centrum dla większości codziennego życia. Jako tak krytyczna usługa trudno jest przecenić potencjał aplikacji wspomaganej przez rząd w zakresie inwigilacji, a nawet manipulacji usługami publicznymi opartymi na aplikacjach w celu uzyskania korzyści politycznych. Po ogłoszeniu premiery Dii problem nie pozostał niezauważony w szerszym społeczeństwie ukraińskim: według Reszty Świata ukraińskie media początkowo wyśmiewały aplikację jako "wielkiego brata w smartfonie".

Ponadto naruszenia danych w Diia mogły i już zagrozić poufnym informacjom ludzi. Jak donosi NYT, hakerzy w styczniu 2022 r. byli w stanie sparaliżować "znaczną część publicznej infrastruktury cyfrowej rządu", w tym Diia oraz szereg ministerstw i stron internetowych.

Nic dziwnego, że za rozwojem Dii stoją ręce amerykańskie. Po latach pomocy prawnej, finansowej i technicznej dla Diia, administrator USAID i była ambasador USA przy ONZ Samantha Power wyraziła w Davos 2023 zamiar rozszerzenia wykorzystania aplikacji na inne części świata, zwłaszcza na globalnym południu. W oświadczeniu prasowym USAID ze stycznia 2023 rpodkreślono ponadto przeznaczenie 650 000 USD organizacji na "szybkie rozpoczęcie przyjmowania systemów podobnych do Diia i usług technologii cyfrowej, które je wspierają" gdzie indziej. Ponieważ USAID jest powszechnie podejrzewany o bycie frontem CIA, finansowanie organizacji i zainteresowanie rozpowszechnianiem Diia na arenie międzynarodowej zakłada inny wymiar potencjału inwigilacji za pośrednictwem aplikacji - gromadzenie danych dla społeczności wywiadowczej.

Samantha Power i Mychajło Fiodorow omawiają zamiary rozpowszechnienia Diia na całym świecie w Davos 2023.

Pomimo pilnych kwestii związanych z bezpieczeństwem i etyką, Diia zainspirowała już tworzenie rządowych aplikacji na smartfony w innych miejscach, takich jak estoński mRIIIK. W wywiadzie dla wspieranego przez USA Radia Swoboda Mychajło Fiodorow wyjaśnił, że wiele innych krajów negocjuje możliwość wprowadzenia równoważnych aplikacji.

Innymi słowy, Diia i jej odpowiednicy, wzmocnieni zarówno przez COVID, jak i wojnę, są gotowi podbić świat.

E-hrywna


Podczas gdy aplikacja Diia kwitnie, czwarta rewolucja przemysłowa postępuje również poprzez poważne zmiany wprowadzane w systemie finansowym, szczególnie w odniesieniu do zbliżającego się wprowadzenia walut cyfrowych banku centralnego (CBDC). Krajowa waluta fiducjarna w formie cyfrowej, zwolennicy ułatwionych przez państwo CBDC często tuszują potencjał e-waluty w zakresie nadzoru i kontroli obietnicami wygody, przejrzystości i nowoczesności.

Jeśli chodzi o CBDC, wersja ukraińska rozwija się szybko, pomimo wojny. Ukraińscy urzędnicy mają nadzieję na uruchomienie ukraińskiej CBDC, e-hrywnyw 2024 roku. Utworzenie Narodowego Banku Ukrainy (NBU), banku centralnego Ukrainy, e-hrywna ma na celu "skuteczne wykonywanie wszystkich funkcji pieniądza i uzupełnianie gotówkowych i bezgotówkowych form hrywny". Według Narodowego Banku Ukrainy wdrożenie e-hrywny jeszcze bardziej zdigitalizuje gospodarkę, zwiększy zarówno przejrzystość, jak i zaufanie do waluty oraz będzie promować bezgotówkowe metody płatności na Ukrainie. Aby zachęcić do korzystania z niego, Mychajło Fiodorow zaproponował przyjęcie wynagrodzenia w nowym CBDC.

E-hrywna prawdopodobnie będzie działać w sieci blockchain Stellar, z którą ukraiński bank komercyjny Tascombank nawiązał współpracę w pilotażowym projekcie e-hrywny. Zdecentralizowana sieć blockchain typu open source "zaprojektowana z myślą o walutach cyfrowych banku centralnego (CBDC)", Stellar to publiczna sieć wspierana przez organizację non-profit Stellar Development Foundation (SDF). Według dyrektora generalnego SDF i współpracownika Agendy Światowego Forum Ekonomicznego, Denelle Dixon, misją SDF jest dążenie do "globalnej integracji finansowej", modnego hasła, które elitarne grupy, takie jak Światowe Forum Ekonomiczne i Międzynarodowy Fundusz Walutowy, wykorzystały do uzyskania poparcia i uczestnictwa w paradygmacie CBDC. Dążąc do tego, aby stać się "globalnym standardem płatności", Stellar jest gotowy zrobić znacznie więcej niż tylko ułatwić wdrożenie e-hrywny. Niemiecki bank Bankhaus von der Heydt wybrał Stellara, aby pomóc w opracowaniu potencjalnego europejskiego Stablecoina, a Stellar współpracuje również z Mercado Bitcoin w celu opracowania brazylijskiego CBDC.

Dyrektor generalny SDF Denelle Dixon - Źródło

Kamień węgielny czwartej rewolucji przemysłowej ze względu na wyjątkową zdolność do bezpiecznego przechowywania danych, rozproszony system technologii cyfrowej księgi znany jako blockchain zostałby również zinstytucjonalizowany na Ukrainie, gdyby e-hrywna została uruchomiona we współpracy ze Stellar. Raport pilotażowy Tascombank 2023 CBDC e-hryvnia podkreślił rzekome korzyści z emisji cyfrowej waluty za pośrednictwem blockchain, takie jak "większa przejrzystość i odpowiedzialność", "poprawa bezpieczeństwa i poufności danych klientów" oraz funkcjonalność i niskie koszty związane z korzystaniem z systemu. Ogólnie rzecz biorąc, zwolennicy CBDC chwalą się swoją wygodą, potencjałem jako narzędzia antykorupcyjnego i jako inkluzywny sposób bankowania "nieubankowionych", tj. Tych, którzy nie korzystają lub nie mogą uzyskać dostępu do tradycyjnych usług finansowych.

Jednak krytycy zauważają, że CBDC nie jest unikalnym rozwiązaniem obecnych problemów systemu finansowego. Jak twierdzi Martin C.W. Walker w London School of Economics (LSE) Business Review, "nie jest nawet oczywiste, dlaczego CBDC jest najlepszą alternatywą". Tymczasem obawy związane z nadzorem i kontrolą mnożą się, ponieważ rządowa promocja CBDC sugeruje, że władze mogą łatwo uzyskać bezpośredni dostęp do historii transakcji. W przypadku, gdy CBDC staną się programowalne, rządy mogłyby teoretycznie zaprogramować lub w inny sposób określić, w jaki sposób lub kiedy dany użytkownik może korzystać – lub zostać zablokowany – ze swoich pieniędzy, tworząc potencjał do nadużyć. Naukowcy z Duke University zgadzają się na swoim blogu FinReg, pisząc wprost, że "suwerenne państwa mogą nadużywać CBDC do służenia swoim programom w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy, dochodzeń w sprawie przestępstw i zapobiegania im lub kontroli społecznej". A prezes Europejskiego Banku Centralnego Christine Lagarde nieumyślnie ujawniła zdolność CBDC do kontroli społecznej w żartobliwej rozmowie telefonicznej, przyznając, że "będzie kontrola" po tym, jak osoba udająca Zełenskiego stwierdziła, że "problem [z CBDC] polega na tym, że [ludzie] nie chcą być kontrolowani".

Sytuację pogarsza fakt, że CBDC będą prawdopodobnie powiązane z cyfrowymi identyfikatorami. Według Financial Times w 2021 r. stan badań i eksperymentów CBDC sugerował, że stworzenie cyfrowej waluty poza jakąś uniwersalną tożsamością cyfrową lub systemem śledzenia było "prawie niemożliwe" i że "CBDC będą prawdopodobnie powiązane z kontami osobistymi, które zawierają dane osobowe, historię kredytową i inne formy istotnych informacji". W przypadku Ukrainy wcześniejszy pilotaż e-hrywny wykorzystał anonimowe e-portfele, zauważając, że e-hrywna może być wdrożona anonimowo lub z identyfikacją użytkownika; na przykład nowszy program pilotażowy Tascombank postępował zgodnie ze standardowymi procedurami Know Your Client (KYC) i Anti-Money Laundering (AML) w celu identyfikacji użytkowników.

McKinsey zakłada, że Digital ID może usprawnić takie procedury KYC i AML, a Kijów ma już funkcjonalny identyfikator cyfrowy za pośrednictwem Diia, który może być używany w charakterze prawnym. W związku z tym wydaje się prawdopodobne lub prawdopodobne, że potencjalna e-hrywna będzie w przyszłości połączona z cyfrowym identyfikatorem, wiążąc w ten sposób Ukraińców z wszelkimi warunkami, które ukraiński rząd zdecyduje się wykorzystać przy uruchamianiu i programowaniu CBDC.

Podczas gdy e-hrywna jeszcze nie została uruchomiona, Ukraina wydaje się gotowa do opracowania i uruchomienia waluty zgodnie z harmonogramem w ramach większej transformacji cyfrowej, którą uważa za kluczową dla swojego sukcesu i przyszłości. Jeśli e-hrywna zostanie pomyślnie wdrożona, wydaje się gotowa do obarczenia Ukraińców tymi samymi perspektywami masowej inwigilacji, monitorowania i kontroli – problemów, które większe zjawisko CBDC stwarza gdzie indziej w oszałamiającym globalnym dążeniu do czwartej rewolucji przemysłowej.

Korporacje, partnerstwa publiczno-prywatne napędzają ukraińską machinę wojenną i wysiłki na rzecz odbudowy


Zniszczenia wojenne Ukrainy oznaczają, że po konflikcie konieczne będą poważne wysiłki na rzecz odbudowy. Elity proponują zaspokojenie tych potrzeb poprzez prywatne inwestycje, rozwiązania i partnerstwa, które mają kształtować nową Ukrainę zgodnie z potrzebami czwartej rewolucji przemysłowej i Wielkiego Resetu, jednocześnie podważając wszelkie procesy demokratyczne istniejące w poprzednich strukturach władzy.

Podczas gdy instytucje takie jak Departament Stanu USA podkreślają, że współpraca publiczno-prywatna jest kluczem do przyszłości Ukrainy, korporacje takie jak BlackRock, Google, Microsoft i Palantir również zyskują kontrolę nad procesami wojennymi i odbudową Ukrainy poprzez różne formy pomocy, protokoły ustaleń i sąsiednie wysiłki na rzecz utrzymania infrastruktury i wysiłku wojennego Ukrainy. Chociaż takie ustalenia dają tym grupom znaczący wpływ na Ukrainę i jej przyszłość, nie mają one mandatu wyborczego i nie muszą odpowiadać przed społeczeństwem.

Świadomi skrajnej desperacji kraju, ogromnych długów i rosnących potrzeb odbudowy, ukraińscy urzędnicy wydają się chętni do sprzedania przyszłości Ukrainy tym, którzy zaoferują najwięcej. Ukraina to historia przyszłego zwycięstwa i szansa dla was, aby zainwestować teraz w projekty warte setki miliardów dolarów, aby podzielić się z nami zwycięstwem" - powiedział Zełenski podczas wirtualnego otwarcia sesji giełdowej w Nowym Jorku we wrześniu 2022 r. Zełenski, Fiodorow i wielu innych ukraińskich urzędników państwowych często pojawiało się na międzynarodowych wydarzeniach wysokiego szczebla, aby błagać o takie inwestycje, pomoc i partnerstwo, takie jak Davos 2023Web Summit 2022 i zeszłoroczna konferencja Viva Technology, gdzie Zełenski pojawił się nawet jako hologram, aby poprosić o pomoc obecnych przedsiębiorców i inwestorów.

Wołodymyr Zełenski pojawia się jako hologram na konferencji Viva Technology Conference 2022. Jego przemówienie koncentrowało się na tym, jak "Ukraina oferuje firmom technologicznym wyjątkową szansę na odbudowę kraju jako w pełni cyfrowej demokracji".

Ale poszukiwanie przez Ukrainę pomocy elit i korporacji jest końcem małej suwerenności, która jej pozostała. W końcu wspólnym mianownikiem w tych wojennych i odbudowowych wysiłkach jest nacisk na współpracę publiczno-prywatną, zwłaszcza poprzez antydemokratyczne partnerstwa publiczno-prywatne, w których mechanizmy odpowiedzialności publicznej są rozproszone lub rozbrojone poprzez zaciemnienie długotrwałych struktur władzy jako podmiotów prywatnych, które w dużej mierze nie odpowiadają przed społeczeństwem, uzurpują sobie obowiązki, zasoby i role, które kiedyś należały do rządów. Pod koniec 2022 roku Ukraina reformowała nawet swoje ramy prawne, aby lepiej ułatwiać i zachęcać do takich stosunków.

Rzeczywiście, wysiłek wojenny Ukrainy jest pełen partnerstwa publiczno-prywatnego i stosunków korporacyjnych, nad którymi oblężony kraj ostatecznie ma niewielką sprawczość. W odpowiedzi na wojnę inwestorzy i dobroczyńcy o wątpliwej orientacji ustawiają się w kolejce poprzez ukraińskie programy pozyskiwania funduszy i pomocy, takie jak wspierane przez USAID Advantage Ukraine i United24.

Co więcej, korporacyjni giganci, w tym międzynarodowa firma inwestycyjna BlackRock i megabank JP Morgan, kupują przyszłość Ukrainy. Zełenski i dyrektor generalny BlackRock, Larry Fink, zgodzili się w grudniu 2022 r., że skoncentrują się "na koordynacji wysiłków wszystkich potencjalnych inwestorów i uczestników odbudowy [Ukrainy], kierując inwestycje do najbardziej istotnych i wpływowych sektorów ukraińskiej gospodarki". Protokół ustaleń między BlackRock Financial Markets Advisory (BlackRock FMA) a Ministerstwem Gospodarki Ukrainy sformalizował te umowy w celu "stworzenia możliwości dla inwestorów publicznych i prywatnych do udziału w przyszłej odbudowie i odbudowie ukraińskiej gospodarki".

Podkreślając skalę potencjalnego zaangażowania BlackRock, Fink podobno powiedział Zełenskiemu, że "jeśli zatrudnisz nas... nie będziemy tworzyć nowych oligarchów, ale tworzymy nową Ukrainę". Ale jako twórcy "nowej Ukrainy", BlackRock już zarządza dziesiątkami bilionów dolarów w aktywach, w ten sposób "górując nad sektorem finansów, ubezpieczeń i nieruchomości" na arenie międzynarodowej, i jest mocno zaangażowany w wiele dużych korporacji i organizacji medialnych, być może czyniąc BlackRock CEO Larrym Finkiem, jak pisze Joyce Nelson w CounterPunch , najpotężniejsza osoba na świecie. Zainteresowanie BlackRock "stworzeniem nowej Ukrainy" jest zatem prawdopodobnie zgodne z drapieżnym kursem firmy.

Wołodymyr Zełenski spotyka się z Larrym Finkiem za pośrednictwem wideokonferencji pod koniec grudnia 2022 r. - Źródło

Tymczasem inna megakorporacyjna pomoc wydaje się być gotowa do przejęcia znacznej części krytycznej infrastruktury rządowej Ukrainy, przynajmniej tymczasowo. Oprócz zapewnienia Ukrainie setek milionów dolarów pomocy w 2022 i 2023 roku, Microsoft przechowuje cały ukraiński rząd na swoich serwerach, a prezes Microsoftu Brad Smith wyjaśnił GeekWire, że 107 milionów dolarów poszło na "dosłownie przeniesienie rządu i znacznej części kraju Ukrainy z serwerów lokalnych do chmury". Internetowy gigant technologiczny i sprzedażowy Amazon przeniósł również wiele danych krajowych Ukrainy, w tym rejestr ludności, rejestry własności gruntów i informacje związane z podatkami, na swoje dyski twarde "śnieżkowe".

Tymczasem giganci zarządzania inwestycjami i duże korporacje agrobiznesu, w tym Vanguard, Kopernik, Kernel i MHP, szybko wykupują ukraińskie grunty rolne i obecnie posiadają ponad 28 procent ukraińskich gruntów ornych, według Oakland Institute. Tacy oligarchowie i agrobiznesy, zauważa Oakland Institute, są "znacząco zadłużeni" w zachodnich instytucjach, takich jak Bank Światowy i Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR), co oznacza, że takie grupy mają zarówno znaczące udziały, jak i wpływ na to, co dzieje się z ziemią uprawną Ukrainy. Raport sugeruje również, że ogromne zadłużenie Ukrainy prawdopodobnie oznacza, że wierzyciele, posiadacze obligacji i główne międzynarodowe instytucje finansowe Ukrainy mają wpływ na przyszłe wysiłki na rzecz odbudowy Ukrainy.

Zauważając, że wysiłki polityczne związane z odbudową Ukrainy, takie jak Konferencja Odbudowy Ukrainy, koncentrują się na prywatyzacji "niekrytycznych przedsiębiorstw", raport konkluduje, że "wszystko jest na miejscu dla dalszej koncentracji ziemi w rękach oligarchów, zagranicznych interesów i dużych przedsiębiorstw rolnych" na Ukrainie.

Innymi słowy, wojenna sprzedaż Ukrainy stała się funkcjonalnie wyścigiem szczurów wśród elit.

Ponieważ jej przyszłość jest podzielona i sprzedana nieodpowiedzialnym oligarchom, znaczna część wysiłków wojennych Ukrainy, z wyjątkiem faktycznego umierania, została uzurpowana przez sektor prywatny. Na przykład Google pomógł Ukrainie na wielu frontach, tworząc aplikację ostrzegającą o nalotach, aby chronić obywateli Ukrainy przed rosyjskim bombardowaniem, a także rozszerzając dostęp do bezpłatnego oprogramowania do przeciwdziałania rozproszonej odmowie usługi (DDoS), Project Shield, w celu ochrony sieci internetowych Ukrainy przed cyberatakami. Google jest jedną z kilku firm technologicznych broniących Ukrainy przed cyberatakami.

Oprócz udostępnienia 50 000 licencji Google Workspace dla ukraińskiego rządu, Google chwali się również cenzurą materiałów wojennych na Ukrainie, a post na blogu podkreśla wysiłki mające na celu zakłócenie "skoordynowanych operacji wpływu ze strony rosyjskich cyberprzestępców". Google usunął ponad 80 000 filmów i kanałów YouTube o wojnie na Ukrainie oraz zablokował ponad 750 kanałów i 4 miliony filmów "związanych z rosyjskimi kanałami informacyjnymi finansowanymi przez państwo".

Wiele innych dużych firm technologicznych, takich jak TikTok, Facebook, Twitter, Instagram, Apple i Microsoft, poszło w ich ślady, ograniczając dostęp lub blokując "powiązane z Kremlem serwisy informacyjne", podczas gdy Google i Apple wycofały rosyjskie aplikacje informacyjne ze swoich sklepów z aplikacjami. Podczas gdy Meta stworzyła specjalne centrum operacyjne specjalnie skoncentrowane na ograniczaniu "dezinformacji", zwłaszcza z rosyjskich mediów państwowych, platforma Meta na Facebooku tymczasowo zezwoliła na wezwania do przemocy wobec Rosjan i Władimira Putina na swojej stronie internetowej, chociaż od tego czasu polityka została unieważniona.

Chociaż Starlink Elona Muska zapewnił internet wielu Ukraińcom dotkniętym konfliktem, jego zasięg został częściowo anulowany, aby zapobiec wykorzystaniu Starlink "do celów ofensywnych". Ale inne korporacje, takie jak firma zajmująca się danymi i skuteczny front CIA Palantir, wykonawca obrony Anduril i usługa rozpoznawania twarzy Clearview AI – firmy finansowane lub, w przypadku Palantira, współzałożone przez wczesnego inwestora Facebooka i entuzjastę nadzoru w stylu "predykcyjnej policji" Petera Thiela – doprowadzają czwartą rewolucję przemysłową do wojny. Podczas gdy Palantir pomaga Ukrainie w wojskowym atakowaniu zasobów wojennych, w tym czołgów i artylerii, na polu bitwy wprowadzane są nowe bronie i technologie, takie jak autonomiczne drony Altius 600M firmy Anduril. Ponadto Ministerstwo Obrony Ukrainy wykorzystuje technologię rozpoznawania twarzy Clearview AI do "odkrywania rosyjskich napastników, zwalczania dezinformacji i identyfikacji zmarłych". Powszechnie uważana za usługę inwazyjną, Clearview AI nie mogła sprzedawać swoich usług większości korporacji i organizacji w USA (z wyjątkiem policji amerykańskiej). Jednak obawy etyczne, które podnosi gdzie indziej, nie mają większego znaczenia na ukraińskich polach bitew. Innymi słowy, mgła wojny pozwoliła firmom testować i rozwijać kontrowersyjne, śmiertelne i inwazyjne technologie przy niewielkiej kontroli.

Współzałożyciel Palantir Peter Thiel - Źródło

Tymczasem szaleństwo partnerstwa publiczno-prywatnego na Ukrainie również dominuje w wysiłkach na rzecz rozwoju technologii, w tym Diia i jej wdrożeń CBDC. W 2019 roku Fiodorow wyjaśnił, że rozwój Diia będzie polegał "na skutecznym zespole i międzynarodowej pomocy technicznej, partnerstwach publiczno-prywatnych, wolontariacie". Zakładając, że obecne ustalenia będą kontynuowane, e-hrywna zostanie również ustanowiona w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, w którym Stellar Development Foundation Stellar Blockchain ułatwi CBDC.

Badacze Europejskiej Rady Stosunków Zagranicznych (ECFR) przyznali się do niewygodnego terenu, jaki dzieli ukraiński rząd i uczestnicy wojny z sektora prywatnego, pisząc, że "korporacje stały się właścicielami i władcami krytycznych aktywów, których suwerenne państwo potrzebuje do funkcjonowania". Zamiast kwestionować, czy taki rozwój, w którym Ukraina i inne państwa narodowe faktycznie utraciły suwerenność na rzecz niezliczonych elitarnych struktur władzy i korporacji, jest pozytywny, analitycy ECFR napisali, że organy rządowe "muszą ściślej współpracować z sektorem prywatnym: to znaczy, aby (skutecznie) walczyć w wojnach hybrydowych, państwa muszą same stać się hybrydowe", aby "stawić czoła pogarszającemu się porządkowi światowemu". Innymi słowy, zalecają świat, w którym sektor publiczny i prywatny jeszcze ściślej łączą swoje wysiłki, tak jak ci, którzy naciskają na model kapitalizmu interesariuszy Wielkiego Resetu.

Amerykańskie wtrącanie się w ukraiński Euromajdan i nieustanne parcie Zachodu do wojny już oznaczają, że Ukraina ma dziś niewielką suwerenność. Ale prywatni interesariusze wydają się chętni do konsumpcji tego, co pozostało z suwerenności Ukrainy poprzez pełzającą dominację nad wysiłkami wojennymi Ukrainy, postępem cyfrowym i technologicznym oraz perspektywiczną odbudową, aby stworzyć nową Ukrainę, która zaspokoi technokratyczną wizję elit.

Krótko mówiąc, Wielki Reset postępuje szybko na Ukrainie, kraju, który z każdym nowym dniem konfliktu staje się coraz bardziej podatny na jego żądania i inicjatywy.

Wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju i "zielona" powojenna Ukraina


Wraz ze wzrostem wysiłków na rzecz modernizacji wojennej Ukrainy, wzrosły również wysiłki mające na celu zapewnienie, że powojenna odbudowa Ukrainy będzie "zielona", szczególnie zgodnie z elitarnymi protokołami już ustanowionymi w ramach polityki, takich jak Europejski Zielony Ład i Cele Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych (SDG).

Podobnie jak COVID-19 rozpoczął zielone wysiłki, elitarne postacie, takie jak Larry Fink z BlackRock, spekulują, że to samo wydarzy się podczas obecnej wojny: Fink założył nawet, że w dłuższej perspektywie "ostatnie wydarzenia faktycznie przyspieszą przejście na bardziej ekologiczne źródła energii w wielu częściach świata", zauważając, że "podczas pandemii zobaczyliśmy, jak kryzys może działać jako katalizator innowacji".

Komentarze Finka i najwyraźniej intensywne zainteresowanie tą sprawą sugerują, że podobnie jak większość dzisiejszego ruchu ekologicznego (jak udokumentowali dziennikarze tacy jak Cory Morningstar), "zielone" inicjatywy walczące o przyszłość Ukrainy zostały dokooptowane przez klasę miliarderów i ostatecznie są tworzone z korzyścią dla potrzeb najbogatszych. Nawet Washington Post przyznał pod koniec 2022 r., że hiperelita uzurpowała sobie lejce prac związanych z polityką klimatyczną, zauważając, że rządy w coraz większym stopniu polegają na oligarchach, takich jak Bill Gates, Jeff Bezos i Mike Bloomberg, aby wykonać zadanie.

Rzeczywiście, trwające inicjatywy "zielonego" i "zielonego finansowania" proponowane dla wojennej i powojennej Ukrainy występują w kontekście kooptacji ruchu Zielonych przez elity i jej udowodnionej zdolności do drapieżnych taktyk gospodarczych i politycznych, w których odgórne dyktaty środowiskowe są wykorzystywane jako przykrywka do przekształcania lub podważania systemów politycznych i finansowych na arenie międzynarodowej. Chociaż nie mogę tutaj w pełni rozwinąć tego kontekstu, Unlimited Hangout donosi o krytycznych przykładach, w tym o wykorzystaniu długu przez Cel Zrównoważonego Rozwoju ONZ jako instrumentu zgodności, szczególnie przeciwko krajom rozwijającym się, oraz posunięciom Glasgow Financial Alliance for Net Zero (GFANZ) "w celu odtworzenia całego globalnego systemu finansowego dla [jego] korzyści pod pozorem promowania zrównoważonego rozwoju" poprzez wykorzystanie dekarbonizacji i innych dyktatów związanych z klimatem jako Pałka mająca na celu zmuszenie krajów rozwijających się do stworzenia środowiska gospodarczego sprzyjającego celom elit, podważając przy tym suwerenność narodową.

Biorąc pod uwagę ambitny charakter inicjatyw wojennych Zielonej Ukrainy, należy spekulować, czy dyktaty klimatyczne są po raz kolejny wykorzystywane jako "pałki" ułatwiające pożądane przez klasę polityczną transformacje systemu finansowego na Ukrainie, której chroniczne zadłużenie wobec grup takich jak Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) już czyni ją podatną na ingerencję zagraniczną. W końcu wytyczne dotyczące polityki środowiskowej z Ukraińskiej Konferencji Naprawczej w 2022 r. podkreślają potrzebę "zielonego przejścia Ukrainy do nowej zielonej gospodarki". A lawina inicjatyw, takich jak Zielona Odbudowa Ukrainy przez Ukraine World Wildlife Fund (WWF), finansowane przez UE "zielone wysiłki na rzecz odbudowy" Nordic Green Bank i szeroko nagłaśniany Plan Marshalla dla Ukrainy, który dziesiątki polityków wysokiego szczebla nalegają, aby był "zielony", wszystko to sugeruje, że transformacyjna zielona odbudowa i zielone plany gospodarcze dla Ukrainy mają ogromne znaczenie dla klasy politycznej.

W każdym razie Ukraina z pewnością chce przeprowadzić własną zieloną transformację: podobnie jak Ukraina pochyliła się do tyłu, aby zarówno zachęcać, jak i dostosowywać się do wspieranej przez elity dominacji partnerstwa publiczno-prywatnego i technologii w swoim społeczeństwie, wydaje się również chętna do osiągnięcia każdego możliwego "zielonego celu", aby zachować znaczenie. Nawet gdy szaleje wojna, Ukraina masowo buduje turbiny wiatrowe, a ukraińska grupa energetyczna DTEK "agresywnie promuje" plan Ukrainy "zbudowania 30 gigawatów czystej energii do 2030 roku". Co więcej, "zielone" marzenia Ukrainy zrobiły wielki plusk na COP27, gdzie kilka eksponatów w pawilonie ukraińskim szczegółowo opisywało plany kraju, aby stać się "zielonym" liderem. Tam wydrukowana wiadomość od prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego brzmiała: "Ukraina może, i jestem pewien, że stanie się centrum zielonej energii dla Europy".

Tymczasem UE wydaje się całkiem zadowolona z zapętlenia Ukrainy z własnymi ambitnymi zielonymi celami, już zgadzając się pomóc w odbudowie Ukrainy w stylu architektonicznym UE New European Bauhaus, "głównego katalizatora" Europejskiego Zielonego Ładu, ram politycznych, które, według słów Komisji Europejskiej, "proponuje transformację gospodarki i społeczeństwa UE w celu spełnienia ambicji klimatycznych". W ramach nowej inicjatywy, Stowarzyszenie ukraińskich miast z misją neutralności klimatycznej i inteligentnych miast, kilka ukraińskich miast zostanie wybranych przez Unię Europejską i będzie współpracować z nią, aby zobowiązać się do neutralności klimatycznej w swoich wysiłkach na rzecz odbudowy zgodnie z celami klimatycznymi Europejskiego Zielonego Ładu związanymi z miastami.

Podobnie jak w przypadku protokołu ustaleń BlackRock z rządem ukraińskim, wyjaśniającego przyszłe główne umowy inwestycyjne dotyczące odbudowy Ukrainy, wiele wspieranych przez elity zielonych wysiłków na Ukrainie koncentruje się wokół perspektyw finansowych, inwestycyjnych i bankowych, i często są przedstawiane przez osoby z drapieżną historią finansową. Jednym z podejrzanych przykładów jest fundusz inwestycyjny Ukraine Green Growth Initiative, uruchomiony przez australijskich magnatów górniczych Andrew i Nicolę Forrest, którzy wpompowali w projekt 500 milionów USD (około 740 milionów AUD). Jak sugeruje język z komunikatu prasowego, fundusz inwestycyjny ułatwi poważne "zielone" zmiany w dużej części ukraińskiej gospodarki i podstawowej infrastruktury, koncentrując się na podstawach infrastruktury, takich jak "energia i komunikacja w celu zbudowania cyfrowej zielonej sieci, aby Ukraina mogła stać się modelem dla świata jako wiodąca cyfrowa zielona gospodarka". Uzupełniając język komunikatu dotyczący przyszłej "zielonej" transformacji gospodarczej Ukrainy, komunikat podkreśla również przekonanie Zełenskiego, że nowy fundusz "ułatwi pierwszą na świecie zieloną gospodarkę cyfrową i najszybciej rozwijającą się gospodarkę w Europie".

Warto zauważyć, że komunikat prasowy Cision PR Newswire ujawnia, że główni politycy i potężni biznesmeni napędzają Ukraińską Inicjatywę Zielonego Wzrostu:

"Okres konsultacji dla funduszu inwestycyjnego [Ukraine Green Growth Initiative] trwa od początku marca [2022 r.] i obejmował briefing dr Forresta z prezydentem USA Joe Bidenem, byłym premierem Wielkiej Brytanii Borisem Johnsonem, premierem Australii Anthonym Albanese, sekretarzem generalnym OECD Mathiasem Cormannem i międzynarodową społecznością biznesową, w tym specjalnym wysłannikiem ONZ Michaelem Bloombergiem. Prezes i dyrektor generalny BlackRock Larry Fink i ich zespołów."

Zwolennik "zielonego wodoru", Andrew Forrest ma również historię wspierania inicjatyw zielonej elity. Na przykład zainwestował w Breakthrough Energy Ventures (BEV) Billa Gatesa w 2021 roku wraz z Jeffem Bezosem i Michaelem Bloombergiem. Ale takie elity mają doświadczenie jako ludzie, którzy chcą zmaksymalizować zwroty z inwestycji, a nie jako altruiści lub ekolodzy. To, że są to ludzie ułatwiający "zieloną gospodarkę" na Ukrainie, powinno pobudzić spekulacje, czy wykorzystują masowe inwestycje, pod pozorem zielonej transformacji, do przekształcenia gospodarki Ukrainy na swoją korzyść.

Wołodymyr Zełenski (L) ściska dłoń australijskiego magnata górniczego Andrew Forresta (R) w listopadzie 2022 r. – Źródło

Pomimo tragicznej sytuacji na Ukrainie, zachodnie elity wydają się niemal tak samo zdeterminowane, aby uczynić przyszłość Ukrainy "zieloną", jak i kontynuować wojnę, podejmując ciągłe i ambitne inicjatywy w celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju i powojennej zielonej gospodarki w rozdartym wojną kraju. Podczas gdy te zielone plany odbudowy przynoszą poważne zmiany w systemie gospodarczym i społeczeństwie Ukrainy, są one forsowane przez konglomerat organizacji pozarządowych, elitarnych grup i bogatych inwestorów przy niewielkim udziale ukraińskiego społeczeństwa.

W kontekście nadmiernego wykorzystania Ukrainy jako poligonu doświadczalnego dla transformacji cyfrowej, technologii wojennych i coraz potężniejszych partnerstw publiczno-prywatnych, ta mnogość nadrzędnych "zielonych" inicjatyw opracowanych dla przyszłości Ukrainy, które niosą ze sobą potencjał erozji istniejących procesów kształtowania polityki społecznej, jest nieodłączną częścią Wielkiego Resetu.

Akcelerator Wojny: Wielkiego Resetu


Ostatecznie konglomerat usług, partnerstw i inicjatyw wspieranych przez elity, które opisuję w tym dochodzeniu, twierdzi, że zapewnia Ukrainie krytyczne innowacje lub pomoc w czasie kryzysu; Jednak zamiast tego wspólnie ułatwiają perspektywy nadzoru i kontroli nad codziennym życiem, jednocześnie niszcząc możliwości niezależności rządu i jednostki. Takie zmiany technologiczne, które również omawiam, w połączeniu z ustaleniami politycznymi koncentrującymi się na wojennym połączeniu sektora publicznego i prywatnego, są najważniejsze dla klasy politycznej, która chce wykorzystać takie zmiany do stworzenia infrastruktury zarządzania sprzyjającej ich dyktatowi.

Takie chaotyczne wydarzenia na Ukrainie są mikrokosmosem większego momentu geopolitycznego, w którym światowa elita zmierza do promowania dominacji i statusu antydemokratycznego partnerstwa publiczno-prywatnego w społeczeństwie obywatelskim. Podczas gdy zwolennicy określają takie publiczno-prywatne inicjatywy i współpracę jako holistyczne i innowacyjne, podważają (to, co pozostało) z dzisiejszego systemu westfalskiej suwerenności narodowej, rozdając infrastrukturę krytyczną nieodpowiedzialnym instytucjom, organizacjom pozarządowym i korporacjom, które priorytetowo traktują interesy elity władzy. W rezultacie poprzednie procesy demokratyczne w suwerennych krajach ulegają erozji na rzecz globalnego zarządzania, które Iain Davis opisuje jako system, w którym globalne partnerstwo publiczno-prywatne "tworzy inicjatywy polityczne na poziomie globalnym, które następnie spływają na ludzi w każdym narodzie".

Ostatecznie wysiłki te idą naprzód z niewielkim miejscem na odpowiedzialność lub debatę publiczną: nawet jeśli Ukraińcy chcą kontynuować walkę w coraz bardziej makabrycznym konflikcie, nie mają realnego wpływu na niezliczone inicjatywy wojenne, w dużej mierze zainicjowane przez międzynarodowe grupy elit, które są przebijane w miarę pogłębiania się konfliktu. Rzeczywiście, chociaż wiele elitarnych organizacji "pomagających" Ukrainie twierdzi, że walczy o demokrację, Zełenski skonsolidował ukraińskie stacje telewizyjne i rozwiązał rywalizujące partie polityczne w wysiłkach na rzecz "jednolitej polityki informacyjnej", wykorzeniając możliwe wyzwania dla władzy. Innymi słowy, obecny moment pozostawia ukraińskie społeczeństwo bezbronne i doskonale podatne na kształtowanie zgodnie z programami elit, w tym Wielkiego Resetu.

Co ważne, wprowadzenie czwartej rewolucji przemysłowej na Ukrainie wymusza spekulacje, czy trwające działania wojenne dotyczą walk geopolitycznych, tak jak tradycyjnie je rozumieliśmy, ułatwiając inicjatywy kluczowe dla Wielkiego Resetu, czy też kombinację tych dwóch. Chociaż istnieją prawdziwe animozje między państwami narodowymi na świecie, osiągnięcia ostatecznie pokazują, że kraje są ogólnie zgodne lub w inny sposób były związane porozumieniem w sprawie wdrożenia wielu środków, które podkreśliłem w tym artykule. Pozostaje to prawdą pomimo potencjału środków do zastąpienia obecnych struktur władzy na świecie w krytyczny sposób, grożąc stworzeniem świata zdominowanego przez odgórne inicjatywy publiczno-prywatne, które ograniczają zarówno suwerenność i godność narodową, jak i indywidualną. Elity koncentrują "równość", a nawet "sprawiedliwość" w swoich inicjatywach, ale ich "sprawiedliwy" świat to taki, w którym rządzeni mają równie mało do powiedzenia na temat stanu wydarzeń na świecie i niewiele miejsca na ucieczkę.

Dokładny stan dzisiejszych geopolitycznych linii podziału pozostaje do dyskusji, ale jedno jest pewne: Ukraina nie będzie jedynym krajem dotkniętym polityką i inicjatywami, które opisałem. Raczej to, co jest wprowadzane na Ukrainie, prawdopodobnie nadchodzi dla wszystkich. Na przykład w odniesieniu do CBDC Ukraina z pewnością nie jest osamotniona w swoich wysiłkach: według śledzenia CBDC Rady Atlantyckiej 114 krajów – które reprezentują ponad 95 procent światowego PKB – bada obecnie perspektywy CBDC, podczas gdy tylko 35 krajów robiło to w 2020 r. Dodając do chaosu, ostatnie krachy banków, w tym wątpliwe zamknięcie Banku Doliny Krzemowej, sugerują, że długoterminowa niestabilność systemu finansowego może stanowić doskonały moment (lub, być może dokładniej, wymówkę) dla powszechnego wdrażania CBDC.

Na razie wojna trwa bez końca, pozostawiając ukraińskich cywilów jako mięso armatnie, podczas gdy pogarsza się standard życia gdzie indziej, tworząc ogólny stan desperacji wśród ludności świata, ponieważ ceny podstawowych towarów nadal rosną, a pokój pozostaje niemożliwy. Moment ten stanowi doskonałą okazję dla tych, którzy stoją za Wielkim Resetem, aby eksperymentować z pożądanymi inicjatywami, technologiami i strukturami rządowymi i rozpowszechniać je na całym świecie.


Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz