Autor: Alastair
MECHTRAVELLER
Wiele osób wie, że starszy brat prezydenta Kennedy'ego zginął tragicznie podczas II wojny światowej, w kolosalnej eksplozji powietrznej nad Anglią Wschodnią w Wielkiej Brytanii 12 sierpnia 1944 roku.
Niewielu, łącznie ze mną, wiedziało, że świadkiem tego wydarzenia był pułkownik Elliott Roosevelt, syn Roosevelta, który był wówczas prezydentem.
Jak na ironię, Joseph P. Kennedy Jnr, najstarszy z dzieci Kennedy'ego urodzony przez Joe Kennedy'ego Snr, był przygotowywany przez ojca do zostania przyszłym prezydentem. Gdyby wojna nie interweniowała, a on i jego młodszy brat John nie wstąpili do amerykańskiej marynarki wojennej, mógłby to być on w Białym Domu niedługo po Roosevelcie!
Zamiast tego kapitan łodzi PT, John Kennedy, przeżył WW2 na Pacyfiku (tylko!), A później został najmłodszym prezydentem Stanów Zjednoczonych.
Jak do tego doszło?
Aphrodite & Anvil – tajne operacje dronów
Krótko po lądowaniu w Normandii w czerwcu 1944 roku Londyn i południowo-wschodnia Anglia były nieustannie atakowane przez latające bomby V1 Hitlera. Był to wielki szok dla londyńczyków i rządu, który przetrwawszy Blitz w 1940 roku, nie spodziewał się, że ponownie zostanie zaatakowany z powietrza.
Podczas 80-dniowej kampanii V-1 7 488 V-1 zostało wystrzelonych w Londynie z miejsc "ramp narciarskich" w północnej Francji i niderlandach. Ponad połowa została przechwycona przez RAF i baterie przeciwlotnicze, ale reszta zabiła 6 184 i raniła ponad 18 000 więcej.
Operacja Kusza szybko przekierowała strategiczne i taktyczne siły powietrzne USAAF i RAF na atakowanie miejsc startowych V-1 jako priorytet, ale było coś jeszcze, co naprawdę przeraziło Churchilla i dowódców alianckich. naddźwiękowy pocisk kierowany V-2.
Jak się okazało, Hitler miał obsesję na punkcie zemsty bombardowania obywateli i nigdy nie odciągał uwagi od Londynu, ale alianci o tym nie wiedzieli. Obawiali się, że jego nowa broń może być skierowana na porty zaokrętowania w południowej Anglii i punkty wyładunkowe w Normandii, gdzie dostawy i posiłki napływały do Francji. Tak więc lokalizacje V-1 i V-2 stały się jeszcze większym priorytetem - zwłaszcza cztery duże konstrukcje żelbetowe w Pas-de-Calais...
- La Coupole – montaż i uruchomienie V2
- Siracourt – przechowywanie i uruchomienie V1
- Blockhaus d'Éperlecques – magazynowanie i uruchomienie V2 (oraz produkcja LOX)
- Twierdza Mimoyecques – super działo dalekiego zasięgu V3*
W ramach desperackich wysiłków zmierzających do zniszczenia tych miejsc, dwa tajne eksperymentalne projekty zdalnie sterowanych samolotów zostały szybko uruchomione w bazie RAF Ferfield w Norfolk.
Operacja Afrodyta Sił Powietrznych Armii USA wykorzystywała stare bombowce B-17 wypełnione materiałem wybuchowym Nitroskrobia. Dwóch członków załogi, pilot i inżynier, wynosiło samolot w powietrze, a gdy był on zadowalająco "podłączony" do samolotu kontrolnego, wyskakiwali na spadochronie i pozostawiali sterowaną radiowo latającą bombę, aby poleciała do celu.
Podobny projekt była realizowana przez US Navy. Projekt Anvil został zaprojektowany do zdalnego sterowania samolotami transportowymi i wykorzystywał bardziej wyrafinowany system sterowania radiowego i TV. Do tego zadania wykorzystano 4-silnikowy PB4Y-1**, dalekosiężną wersję patrolową B-24 Liberator.
Latem 1944 roku operacje Afrodyty/Kowadła musiały wydawać się obiecującym, zaawansowanym technologicznie rozwiązaniem problemu V1 i V2 (& V3), ale okazały się zbyt ambitne, nieskuteczne i kosztowne w życiu. i tu właśnie pojawia się Joe Kennedy Jnr.
Kombinezon Zootsuit Czarny
Porucznik Joe Kennedy Jnr był pilotem marynarki wojennej z prawie 40 misjami patrolowymi przeciw okrętom podwodnym w PB4Y-1 na swoim koncie, więc był wysoko wykwalifikowany jako pilot ochotnik dla zespołu Operation Anvil.
Po kilku nieudanych misjach swoich kolegów z USAAF w B-17, nadszedł czas, aby marynarka wojenna spróbowała. Wczesnym wieczorem 12 sierpnia 1944 roku Kennedy i jego inżynier, porucznik Wilford J. Willy, wspięli się do swojego samolotu Zootsuit Black, który był wypełniony 24 240 funtami Torpexu, lżejszym i potężniejszym materiałem wybuchowym niż Nitroskrobia, i wystartowali.
Kiedy ustawili samolot na wysokości 2 stóp na kursie do Dover, nie byli dokładnie sami. Ich formacja towarzysząca, latająca nad nimi i za nimi, składała się z: dwóch samolotów sterujących Lockheed Ventura (jeden zapasowy), dwóch samolotów z aparatem P000 do fotografowania celu przed i po, 38 x P6 Mustangów z 51 Grupy Myśliwskiej jako eskorta niskiego poziomu, jednego B20 filmującego i działającego jako przekaźnik sygnałowy nad kanałem oraz dwóch amerykańskich Mosquitos w oderwaniu od 17th Bomb Group Photographic Wing w celu dostarczenia informacji pogodowych i obserwacji misji. Jednym z nich był szef grupy rozpoznania fotograficznego USAAF Eighth Air Force, pułkownik Elliott Roosevelt¹.
Nagle nastąpiła ogromna eksplozja i ogniste szczątki Zootsuit Black spadły na ziemię poza wioską Blythbrugh.
Mick Muttitt, wówczas dziewięcioletni, był naocznym świadkiem na miejscu. Jako dorosły wspominał: "Patrzyłem z przerażeniem, jak główny samolot eksplodował w ogromnej kuli ognia. Doskonale pamiętam, jak płonące szczątki spadały na ziemię, podczas gdy silniki ze śmigłami wciąż obracającymi się i pozostawiającymi kometarne smugi dymu, kontynuowały lot w kierunku lotu, zanim spadły w dół. Kula ognia zmieniła się w ogromną czarną kłębę dymu przypominającą ogromną ośmiornicę, macki poniżej wskazywały ziemskie ścieżki płonących fragmentów. ²
Eksplozja, w której Kennedy i Willy wyparowali (nigdy nie znaleziono po nich śladu), uszkodziła 147 nieruchomości - niektóre do 16 mil dalej. Podpalił wrzosowiska o powierzchni 3 mil kwadratowych, powalił setki drzew i wybił okna po południowej stronie kościoła Blythbrugh. O dziwo, nawet gdy wrak spadł na obszar o długości 3 mil i szerokości około 2 mil, żaden cywil nie zginął.
Dość tragicznie okazuje się, że ojciec trójki dzieci, Wilford Willy, który prawdopodobnie nieumyślnie wywołał eksplozję, gdy uzbroił Torpex, a następnie włączył kamerę telewizyjną w nosie (sądzą, że nieekranowany mógł wyzwolić elektromagnes w obwodzie detonatora), zastąpił zaplanowanego inżyniera w ostatniej chwili. Wygląda na to, że jako inżynier w zespole rozwojowym Anvil przez kilka lat nie miał żadnego doświadczenia w misjach bojowych i zdecydował, że skoro jest to tak ważna misja, to on powinien ją nadzorować.
Sporo tła tej historii znajduje się w książce Donalda L. Millera "Masters of the Air"³, która ma zostać nakręcona jako mini serial dla Apple TV przez firmy produkcyjne Stevena Spielberga i Toma Hanksa jako trzecia z ich serii WW2 po Kompanii Braci i Pacyfiku ... Być może zobaczymy tę historię rozgrywającą się na ekranie.
* To Joseph Goebbels, nazistowski minister propagandy i oświecenia, nazwał latającą bombę "Bronią zemsty 1" (V1), a następnie rakieta stała się V2. Sądzono, że ulepszona międzykontynentalna wersja V2 dalekiego zasięgu może stać się "V3", ale niemiecki projekt superdziała dotarł tam pierwszy.
** Nie mylić z PB4Y-2 marynarki wojennej, znanym również jako Privateer, który zasadniczo był B-24 z pojedynczą płetwą ogonową. PB4Y-1 miał konwencjonalny podwójny ogon Liberatora.
¹ Tajna misja Josepha P. Kennedy'ego Jnr B-29s-over-Korea.com
² Relacja Muttitta jest zapisana na wystawie pamiątkowej w kościele Świętej Trójcy w Blythbrugh.
³ P229-304 'Masters of the Air', Donald L. Miller ISBN 978-0-7432-3545-7
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:http://stateofthenation.co/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz