piątek, 14 lipca 2023

""Pomoc" lub "szkoda" - wizualizacja globalnego sentymentu na temat sztucznej inteligencji"

 AUTOR: TYLER DURDEN

SOBOTA, LIP 15, 2023 - 05:20 AM

Sztuczna inteligencja (AI) stała się rewolucyjną siłą, która może przekształcić wiele aspektów naszego codziennego życia.

Tak więc zrozumienie, jak przeciętny człowiek czuje się z tą technologią, jest niezbędne, ponieważ integruje się ona dalej ze społeczeństwem.

Na poniższej grafice Alan Kennedy i Sabrina Fortin z Visual Capitalist, wykorzystując dane z Lloyd's Register Foundation, badamy wyniki World Risk Poll 2021: Cyfrowy świat.

Opinia świata jest podzielona



W ankiecie, w której wzięło udział 125 000 respondentów w 121 krajach, zapytano, czy sztuczna inteligencja "głównie pomoże", czy "głównie zaszkodzi" ludziom w ich kraju w ciągu najbliższych 20 lat.

Przyjrzeliśmy się stosunkowi tych odpowiedzi poniżej.

Wyższy wskaźnik powyżej 1,0 wskazuje, że więcej osób uważa, że sztuczna inteligencja może "głównie pomóc", podczas gdy wskaźnik poniżej 1,0 sugeruje, że populacja ma większy sceptycyzm wobec tej technologii.

Globalnie średni wskaźnik wynosi 1,4, ale znaczące różnice można zauważyć, patrząc na każdy region.

Warto zauważyć, że opinia publiczna wśród największych gospodarek wydaje się podzielona.

Kiedy zagłębiliśmy się w dane, zobaczyliśmy, że Stany Zjednoczone wykazały sceptycyzm wobec sztucznej inteligencji ze współczynnikiem 0,9. W tym przypadku potencjalna utrata miejsc pracy może być główną przyczyną obaw.

Z drugiej strony, Chiny wyraziły stosunek 4,5, co oznacza, że na każdego 1 respondenta, który uważa, że sztuczna inteligencja "głównie zaszkodzi", 4,5 stwierdziło, że sztuczna inteligencja "głównie pomoże".

Dlaczego sztuczna inteligencja jest tak polaryzująca?


Sztuczna inteligencja zawsze była tematem dzielącym i nawet media nie mogą rozstrzygnąć, czy sztuczna inteligencja jest podobna do chaotycznego i złowrogiego Ultrona, czy do troskliwego i mającego obsesję na punkcie kotów porucznika Cmdr Data.

W związku z tym nie tylko narodowość danej osoby lub konsumpcja mediów wpływają na jej stanowisko wobec sztucznej inteligencji. Doświadczenie życiowe danej osoby może również odgrywać rolę w postrzeganiu przez nią sztucznej inteligencji, zwłaszcza jeśli chodzi o poglądy religijne lub dostęp do internetu:

Sztuczna inteligencja ma wiele filozoficznych konsekwencji, więc nic dziwnego, że tylko 32% tych, którzy uważają religię za ważną, wierzy, że sztuczna inteligencja pomoże. I odwrotnie, 48% osób niereligijnych uważa, że sztuczna inteligencja "głównie pomoże".

W 16 krajach odsetek osób, które twierdzą, że sztuczna inteligencja "głównie zaszkodzi", był wyższy wśród osób, które doświadczyły dyskryminacji ze względu na rasę / narodowość, kolor skóry lub płeć, w porównaniu z tymi, którzy tego nie zrobili. W szczególności należą do nich trzy kraje Europy Północnej, w których ogólne postrzeganie sztucznej inteligencji należy do najbardziej pozytywnych na świecie: Norwegia, Dania i Szwecja.

Niepewna przyszłość


Mimo że 39% respondentów na całym świecie uważa, że sztuczna inteligencja "głównie pomoże" w ciągu najbliższych 20 lat, tylko 27% z nich uważa, że czułoby się komfortowo za kierownicą samochodu autonomicznego. Sugeruje to, że chociaż ludzie mogą być gotowi na sztuczną inteligencję jako narzędzie, mogą nie być gotowi na kontrolowanie dużej części ich życia.

Mając to na uwadze, zrozumienie opinii publicznej ma kluczowe znaczenie dla decydentów i liderów branży, aby następnie kształtować rozwój i wdrażanie technologii sztucznej inteligencji w sposób, który rozwiązuje te problemy.

Lloyd's Register Foundation stworzyła World Risk Poll 2021, aby pomóc w projektowaniu bezpieczniejszego świata, ale zakres tego badania wykracza poza sztuczną inteligencję i dane osobowe. W drugiej części tej serii omówimy World Risk Poll 2021: Safe At Work i odkryjemy zaskakujące trendy dotyczące nękania w miejscu pracy.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo|:https://www.zerohedge.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz